صمیعی دهکردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تولید داخلی در پیچ و خم ضمانت نامه های بانکی

نایب رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی با اشاره به اینکه دیدگاه دولت باید نسبت به بخش تولید و سازندگان داخلی تغییر پیدا کند گفت: با تغییر رویکرد می توان که موانع تولید را برداشته و سرمایه‌ها را به بخش تولید سراریز کرد.

سیامک صمیعی دهکردی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  در خصوص میزان ارجاع کار از سوی کارفرمایان در سالجاری بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت جدید هنوز اتفاق خاصی برای تولید کنندگان نیفتاده  و جای امیدواری است که  افراد اصلح در راس امور قرار گرفتند برای حل کردن مسائل جای امیدواری است.

وی تصریح کرد: ولی هنوز مشکلات سازندگان به قوت خود پابرجاست و اقدامات اساسی برای حل این مشکلات صورت نگرفته است بایستی در این زمینه گامهای اساسی صورت گیرد تا راهکار مناسبی برای حل موانع برداشته شود.

دهکردی تاکید کرد: باید مسئولان کشور این حقیقت را بپذیرند که تولید در کشور بیش از سایر بخش‌ها سودآور است در اینصورت نقدینگی را مهار خواهد کرد.
 
نایب رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی افزود: بازده سرمایه بانکداری 90 درصد بوده  این در حالی که در تولید 20 درصد تاثیرگذار است باید این دو موضوع مورد توجه قرار گیرد که بازده در بخش تولید باید بیشتر از سایر بخش‌ها باشد هزینه‌های حامل‌های انرژی در بخش تولید بسیار بیشتر از سایر بخش‌ها و بخش‌های مصرف خانگی است.
 
وی با اشاره به اینکه  دیدگاه دولت باید نسبت به بخش تولید تغییر پیدا کند اظهار داشت:  با تغییر رویکرد می توان که موانع تولید را برداشته  شود و سرمایه‌ها به بخش تولید سراریز می‌‌شود.

دهکردی افزود: بایستی در بخش مالیات ضمانتنامه برای تولید کنندگان وجود داشته باشد در صورتی که بانکها برای دادن ضمانتنامه بسیار سختگیر هستند و این برگه ضمانتنامه برای دولت مهمتر از آن است که این تولید کننده چه سوابق و توانایی تولیدی دارد.
 
نایب رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی تاکید کرد: دولت و سیستم بانکی اعتباری برای تولید قایل نیستند. جدای از وثیقه‌های سنگین نرخ بهره وام‌ها با نرخ 27 درصد نیز مشکلات بسیاری را برای سازندگان  ایجاد می‌کند.
 
وی اظهار داشت: باید دیدگاه‌ها در تمام بخش‌ها به سمت آن باشد تا تولید را ارزشمند سازند که در اینصورت بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و این اقدامات را می‌توان از اختصاص حامل‌های انرژی و اولویت‌دادن آن به تولید آغاز کرد و این دیدگاهی است که در دنیا نیز تغییر کرده است و ارزش‌ها در تولید بر مبنای ایجاد ارزش افزوده است.
 
ارزش همه در کشور یکسان است اما در بخش تولید در اختصاص منابع اولویت اصلی است اما در کشور ما متأسفانه در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شاهد آن بودیم که 30 درصد سهم تولید را پرداخت نکرده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیدگاه ، تولید ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار