کنسرت موسیقی محلی مازندرانی به خوانندگی ˈابوالحسن خوشروˈ امشب در زیرآب این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری در این کنسرت قطعاتی از موسیقی محلی مازندرانی از قبیل طالبا، کتولی، امیری و ترانه های بومی اجرا می شود.

این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری افرنگ مازند و مدیریت بابک خوشرو امشب در سالن پهلوان رنجبر صفری زیرآب برگزار خواهد شد.

استاد ابوالحسن خوشرو دانش آموخته انستیتو موسیقی دانشگاه تهران به سال 1325 خورشیدی در ساروکلا از توابع قائمشهر زاده شد و از کودکی به تشویق خانواده به فراگیری اصول تجوید، قرائت قرآن کریم و اشعار عارفانه در تکایای زادگاه خود پرداخت.

استاد خوشرو سپس با فراگیری سازهای بادی و کوبه ای محلی و ملی مانند نی، لله وا (نی محلی)، تنبک و نقاره (دوسرکوتن)، به منظور اشاعه و ترویج موسیقی نواحی در شهرهای گوناگون ایران و دیگر کشورهای جهان به روی صحنه رفت.

وی درسال ۱۳۳۹ یک گروه موسیقی تشکیل داد و از سال ۱۳۴۵ با رادیو مرکز استان همکاری کرد و با تشکیل گروه موسیقی روجا ˈستاره صبحˈ درسال ۱۳۵۰ فعالیت هنریش را گسترش داد و سرپرستی گروه امیر پازواری را نیز به عهده گرفت.

او که همواره از نبود پژوهش در موسیقی مازندرانی رنج می برد برای جبران این کمبود سال های به آموزش هنر جو و برگزاری کنسرت های پژوهشی پرداخت.

برچسب ها: برگزاری ، کنسرت ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.