نماینده ادوار انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ما قابلیت طب سنتی را در کشور داریم، گفت: باید به جوان‌ها فرصت داد تا به سمت خودکفایی در زمینه داروهای صنعتی پیش برویم.

امیرحسین اکبرپور نماینده ادوار انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره‌ اهمیت پیگیری سیاست‌های سلامت با توجه به فرمایشات رهبری گفت: متاسفانه بحث سلامت در کشور طی سالهای اخیر در اولویت‌های چندم مسئولان اجرایی قرار گرفت و رهبری به گونه‌ای اولویت بهداشت و سلامت مردم را به مسئولان گوشزد کردند.

اکبرپور تصریح کرد: با توجه به پر هزینه‌ بودن بخش سلامت، وقتی بهداشت و درمان مردم در اولویت‌ قرار گیرد باید بودجه مورد نیاز آن نیز تأمین شود.

وی با نگاهی به طب سنتی تصریح کرد: ما قابلیت طب سنتی را در کشور داریم و با توجه به این موضوع که طب سنتی عوارض به مراتب کمتری نسبت به مدل صنعتی آن دارد، لذا وزارت بهداشت می‌تواند در راستای این موضوع بحث آموزش و تحقیقات را در دانشگاه‌های علوم پزشکی با جدیت بیشتری دنبال کند.

این مسئول سابق انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در بعضی دانشگاه‌های کشور مانند دانشگاه علوم پزشکی شیراز مقدمات خوبی پیرامون این موضوع فراهم شده‌است و کارگروه‌هایی در این زمینه شروع به فعالیت کرده‌اند که البته به آموزش‌های بیشتری
نیاز دارند.

اکبرپور با اشاره به داروهای صنعتی اضافه کرد: با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری، در بحث داروهای صنعتی نیز باید به جوان‌ها فرصت داد تا به سمت خودکفایی در زمینه داروهای صنعتی پیش برویم.

وی در ارتباط با موضوع پیشگیری و اولویت آن نسبت به درمان گفت: نکته حائز اهمیت این است که طی سالهای اخیر عملا، اولویت پیشگیری بر درمان نادیده گرفته‌ شده‌است و به همین دلیل باید تغییراتی پیرامون این موضوع ایجاد شود و فرهنگ‌سازی‌ صورت گیرد.

این مسئول سابق انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: دولت می‌تواند با فرهنگ‌سازی، پیشگیری را در سطح جامعه همگانی کرده و شرایطی را فراهم کند که مردم اولویت خود را در پیشگیری از درمان قرار دهند.

اکبرپور خاطر نشان کرد: دولت نیز با تشکیل کارگروه‌هایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بحث آموزش پیشگیری را دنبال کرده و گروه‌هایی را برای آموزش "پیشگیری قبل از درمان" در بیمارستان‌ها مستقر کند.

وی در پایان تاکید کرد: دولت باید با کمک رسانه‌ها توجه بیشتری به پیشگیری قبل از درمان داشته باشد تا از هزینه‌های احتمالی برای درمان بیماران جلوگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار