بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت روز معلم؛

تکریم حقیقی معلم زمانی است که شاهد التزام مدیران به مبانی تعلیم و تربیت اسلامی باشیم

تکریم حقیقی مقام معلم زمانی تحقق خواهد یافت که شاهد التزام عملی مدیران و برنامه‌ریزان، آموزش و پرورش به مبانی و ارزش‌های تعلیم و تربیت اسلامی باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کانون تربیت اسلامی به مناسبت روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد که در این بیانیه آمده است: دوازدهم اردیبهشت، روز معلم و روز پاسداشت مقام و منزلت انسان‌های وارسته و فداکاری است که عهده‌دار تربیت نسل آینده و بنیان‌گذار پایه‌های پیشرفت و تعالی جامعه‌اند. معلمان و مربیان و مدیران با ادای مسئولیت دینی، ملی و انقلابی خود نقش بی‌بدیلی را در ثبات و امنیت معنوی جامعه و رشد همه جانبه کشور ایفا می‌کنند و از همین رو مردم و مسوئلان روز معلم را فرصتی برای قدردانی از آنان می‌شمارند.

روز معلم در عین حال مناسبت ارزشمندی برای یادآوری وظایف خطیر جامعه در امر تعلیم و تربیت و یادآور مسئولیت سنگینی است. که دولت، تشکل‌های متعهد خانواده‌ها و آحاد امت انقلابی، به ویژه نهادهای تربیتی و پژوهشی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به عنوان ارکان تربیت رسمی عمومی، باید برای گسترش فرهنگ اسلامی و پیشرفت روز افزون تعلیم و تربیت جامعه خصوصا در مدارس ایفا کند.
به ویژه امسال که سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده شده است توجه ویژه به نهاد تعلیم و تربیت به عنوان زیرساخت اقتصادی، فرهنگی و علمی جامعه ضرورتی مضاعف می‌یابد. در کنار اهتمام بیشتر دولت برای پیگیری سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد تحول بنیادین آموزش و پرورش و تدابیر و اقدامات موثری که از وزارت آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول انتظار می‌رود، فعالان فرهنگی و تشکل‌های دانش آموزی و دانشجویان و طلاب انقلابی بیش از پیش باید در این عرصه حضور یابند.
مدیریت جهادی در سطوح مختلف آموزش و پرورش بویژه در سطح مدارس، باید به راهبردی اساسی برای رشد و تعالی تربیتی و آموزشی تبدیل شود. باید با تقویت مولفه‌های مدیریت جهادی از قبیل اخلاص، سرعت، عمل، شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و امکانات، از خودگذشتگی، قانونمداری و بیش از همه تلقی مدیریت به عنوان یک رسالت مقدس و انقلابی برای پیشگیری از نفوذ تهاجم فکری و فرهنگی دشمنان اسلام و ایران، و با الهام گرفتن از مبانی و ارزش‌های اصیل اسلامی که در اندیشه تابناک استاد شهید علامه مطهری(ره) متبلور است، در برنامه و جهت‌گیری‌های آموزش و پرورش، رشد ارزش‌های اسلامی و انقلابی و مقابله با رخنه‌های فرهنگی انجام پذیرد.همچنین حضور فرهنگیان ولایتمدار و انقلابی در صحنه تعلیم و تربیت و مراقبت از مسیر فکری و تربیتی مدارس و تلاش برای تحقق رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و رفع دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری مدظله العالی، مصداق بارز عزم ملی است که در آموزش و پرورش باید دنبال شود.
در این زمینه برخی تنگ‌نظری‌ها و کج‌ اندیشی‌ها و نیز اعمال سلیقه‌های خاص سیاسی که به حذف و انزوای نیروهای متعهد فرهنگی و بی اعتنایی و تشکل‌های ولایی و فرهنگی انجامیده‌است. مانع پیشرفت تعلیم و تربیت و مغایر با سیاست‌های ابلاغی و رویکرد بهره‌برداری از عزم ملی و مدیریت جهادی است.

تکریم حقیقی و بزرگداشت علمی مقام معلم و پیگیری خط روشن امام و رهبری و توجه به اندیشه‌های استاد مطهری(ره) زمانی تحقق خواهد یافت که شاهد التزام عملی مدیران و برنامه ریزان و کارشناسان آموزش و پرورش به مبانی و ارزش‌های تعلیم و تربیت اسلامی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی موجود و نگرش‌ها و روش‌های غرب‌گرایانه و متحجرانه در سطوح مختلف آموزش و پرورش باشیم و تبلور عینی علوم تربیتی مبتنی بر قرآن را در برابر علوم تربیتی رایج و برگرفته از مبانی اومانیستی و سکولار مشاهده کنیم.

کانون تربیت اسلامی با تبریک صمیمانه روز معلم به همه همکاران فرهنگی در سراسر کشور و با تجدید عهد با آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، رصد تحولات آموزش و پرورش را در راستای کمک به مدیران و مسئولان برای انجام صحیح وظایف سنگینی که برعهده دارند، ضمن نقد منصفانه از برنامه‌ها و عملکردها وظیفه خود می‌داند و از پیشگاه خدای متعال توفیق روزافزون نظام و مسئولان و نیز همکاران ارجمند فرهنگی را برای تحقق عزم ملی و مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد و فرهنگ درخواست دارد و امیدوار است در ایفای رسالت خود، از توفیقات الهی، عنایات بقیة الله الاعظم  و همراهی و همکاری معلمان بیش از پیش برخوردار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیانیه ، کانون ، معلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار