مشارکت واقعی مردم در امور شهری لحاظ شود/ واگذاری 80هزار تاکسی برای نوسازی حمل و نقل فرسوده در آینده‌ای نزدیک

معاون سازمان شهرداری‌ها وبهیاری‌های وزارت کشور گفت: ضرورت تقویت مشارکت واقعی مردم در امور شهری احساس می‌شود و شوراها باید با بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود این امر خطیر را محقق نمایند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی نوذرپور در مراسم گرامیداشت شوراهای اسلامی شهرستان ملارد که در فرهنگسرای بعثت واقع در منطقه صفادشت برگزار شد ضمن اشاره به نقش و جایگاه شوراها در مدیریت شهری و ضرورت بازنگری در برخی از قوانین اظهار داشت: طبق قانون اساسی امور محلی باید توسط شوراهای فعال که در محلات ارائه شود که این امور در قوانین از مجموعه بهیاری تا استانداری را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه تعریف امور محلی از ملی امری ضروری است تصریح کرد: کلیت قانون شوراها در دو واژه مشارکت و نظارت نمود پیدا می‌کند که متاسفانه در برخی از موارد از ظرفیت‌های فعلی شوراها به نحو مطلوبی بهره‌گیری نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: مشارکت واقعی مردم در شهر باید لحاظ شود و اگر این امر محقق نشود در واقع امر شوراها موفق عمل ننموده‌اند.
علی نوذرپور در ادامه با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه‌های توسعه شهری طبق بند 32 قانون عنوان کرد: باید در خصوص دستگاه‌های اداری نیز اختیارات لازم به شوراهای شهر داده شود همانگونه که در حیطه شهرداری‌ها این امر لحاظ شده است.
این مقام مسئول در ادامه در خصوص تجهیز و بهسازی ناوگان حمل و نقل شهری نیز تصریح کرد: دولت 80هزار تاکسی برای نوسازی حمل ونقل فرسوده در نظر گرفته که با پرداخت وام‌های 25میلیون تومانی و با 15 درصد سود نتایج حائز اهمیتی در بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل و صرفه‌جویی در سوخت خودروها به دنبال خواهد داشت.

* دولت اعتماد قابل توجهی نسبت به شوراها داشته است

داوود کرمی فرماندار ملارد در ادامه این مراسم ضمن اشاره فراز و نشیب‌هایی که شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نهادی نوپا در طول سنوات گذشته با آن روبرو بوده اظهار داشت: دولت اعتماد خوبی به شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته و امید آن می‌رود این نهاد پاسخ شایسته‌ای را به این اعتماد دولت دهد و از مسایل حاشیه‌ای پرهیز نمایند.

وی در ادامه افزود: هر آنچه که تعامل شوراها با مردم بیشتر شود به تبع از حجم تراکمات اداری دستگاه‌های اداری و مراجعات مردمی برای پیگیری مسایل و مشکلات شهر به ارگان‌های مختلف کاهش پیدا خواهد کرد.

در ادامه این مراسم محرم خلج رییس شورای شهرستان ملارد با تشریح مشکلات موجود در این شهرستان در حوزه‌های گوناگون اعم از حمل و نقل، مترو و ... پرداخت و حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی و جعفر محسن‌زاده به ترتیب امامان جمعه ملارد و صفادشت با جایگاه زکات و شریعت اسلامی و نقش برجسته آن در کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی پرداختند و مسئولیت را فرصتی برای خدمت‌گذاری که نتیجه و حاصل رشادت‌های خون‌های پاک و مطهر شهدا است خواندند که فرصت و آزمونی الهی در مقابل آزمایش‌های پروردگار محسوب می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای جوایزی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ملارد تجلیل و قدردانی به عمل آید.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: مشارکت ، واقعی ، مردم ، در امور ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار