ابوترابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

ضرورت تصویب قوانین متقن در راستای تعیین "حدود قانون امر به معروف و نهی از منکر"

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه و تاکید بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر دارد.

"ابوالفضل ابوترابی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وجود خلاء قانونی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه و تاکید بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر دارد، بنابراین در همین راستا نیز باید قوانین لازم در جهت تعیین حدود و کیفیات این مهم، تصویب شود.

وی در ارتباط با اصل هشتم قانون اساسی تصریح کرد: مطابق این اصل دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت، است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: چنانچه کمبودهای قانونی این امر خطیر از سوی دستگاه قضا به ما ابلاغ شود، نمایندگان با وضع قوانین جدید در راستای حل کمبودها و خلاء‌های قانونی گام برمی‌دارند.
 
عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید با وضع قوانین منسجم و مدون همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول را در راستای این وظیفه‌ خطیر و ترویج امر به معروف و نهی از منکر یاری کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار