سباستین کورتس: نبايد از کنفرانس وين انتظار معجزه داشت

"سباستین کورتس"وزیر امور خارجه اتریش گفت: نباید از نشست شورای اروپا در وین که با هدف بررسی بحران اوکراین برگزار می شود انتظار معجزه داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری محیط،  وزیر امور خارجه اتریش گفت: نباید از نشست روز سه شنبه شورای اروپا در وین که با هدف بررسی بحران اوکراین برگزار می شود انتظار معجزه داشت.

"سباستین کورتس" در گفتگو با شماره روز یکشنبه روزنامه کوریر با بیان این مطلب افزود:« بحران اوکراین مثل فتیله ای بر افروخته است که نشست شورای اروپا  قادر نیست درباره آن معجزه کند اما از این جهت که این نشست می تواند سبب گشوده شدن کانالی برای گفتگو میان طرف های درگیر در اوکراین شود بااهمیت است... باید بدانیم این بحران راه حل سریع و آسان ندارد.»

وی پیش بینی خود درباره بحران اوکراین را اینگونه  توضیح داد که در هفته های اخیر شرایط در این کشور به ویژه نواحی شرقی، بحرانی تر شده است، جدایی طلبان بخش های زیادی از شهرها را اشغال کردند و با گذشت زمان دامنه درگیری ها بیشتر می شود... با این حال به نظر می رسد تلاش برای آزادی ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا روند مثبتی را طی می کند.

وزیر خارجه اتریش درباره تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه گفت:« این تحریم ها اقتصادی نیست به همین دلیل نتیجه آن تسلیم شدن روسیه نخواهد بود. تحریم ها شامل منع صدور روادید سفر به اروپا و مسدود شدن حساب های بانکی آن دسته از مقامات روس است که در بحران اوکراین نقش دارند.»

کورتس در ادامه از جدایی طلبان اوکراین خواست سر عقل بیایند و به روش اشتباهی که در پیش گرفتند پایان دهند.

روز سه شنبه وین میزبان صدو بیست و چهارمین نشست وزیران شورای اروپاست. 

این نشست به ریاست  اتریش و برای بررسی مسائل مهمی که مسئله اوکراین یکی از آن‌هاست برگزار می شود و 30 وزیر از مجموع 47 کشور عضو در آن حاضر می شوند.

جدایی طلبان هوادار روسیه در اوکراین روز شنبه هفت ناظر نظامی اروپا را پس از هشت روز بازداشت آزاد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار