آلیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت ملزم به اجرای مصوبه مرخصی زایمان مجلس است/تعطیلات برای زنان کارمند در دستورکار دولتی‌ها باشد

عضو مجمع نمایندگان تهران، گفت: برای تحقق سیاست‌های جمعیتی بایستی بخشی از زنان کارمند دولت مشمول تعطیلات شوند و امیدواریم دولت این الزام را فراهم سازد.

"فاطمه آلیا " نماینده تهران ،ری و شمیرانات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مصوبه مرخصی 9 ماهه زایمان زنان کارمند در مجلس شورای اسلامی، گفت: این مرخصی مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته و دولت ملزم به اجرای این موضوع شده است.

آلیا با بیان اینکه ما در قوانین گاهی دولت را مکلف و گاهی ملزم می‌کنیم، تصریح کرد: ملزم بودن حالت تعاملی دارد اما ما به دنبال مطالبه از دولت هستیم برای آنکه به دولت فشار نیاید قوانین جنبه ملزم به خود می‌گیرد.

وی تأکید کرد: متأ‌سفانه در این مورد فراز و فرودی به وجود آمد، البته برای دستگاه‌های دولتی این مسئله جا افتاده است و چون مطالبه کارمندان است باید اجرایی شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت جهت بالا بردن بهره‌وری خود و حمایت از عائله خود همان کارمندان، باید این قوانین را اجرایی کند، افزود: همین خانم‌ها هستند که به عنوان کارمند در این دولت مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به مذاکرات مجلس با معاون امور زنان دولت، گفت: وی خود تاکید دارد،[ دستگاه‌های دولتی این قانون را اجرا می‌کنند اما تأمین اجتماعی ملزم به اجرای آن نیست؛ این وظیفه معاون امور زنان است که مأموریت حقوقی در این باره دارد و باید با مسئولان جلسه گذاشته و مشکل را برطرف سازد.

آلیا با بیان اینکه اخیرا خبری از سوی معاون حقوقی رئیس جمهور در رسانه‌ها مبنی بر مرخصی 4 الی 7 ماهه زایمان بر خروجی رسانه‌ها منعکس شد، اظهار داشت: این خبرها کمی قضایا را متزلزل می‌کند، زیرا مرخصی زایمان قبلا 6 ماه بوده و الان 9 ماه است.

این نماینده مجلس با تأکید بر سیاست‌های جمعیتی که از سوی "مقام معظم رهبری" مورد توجه است، خاطرنشان کرد: برای تحقق سیاست‌های جمعیتی بایستی بخشی از زنان کارمند دولت مشمول تعطیلات شوند و امیدواریم دولت این الزام را فراهم ساخته و موجب رضایتمندی کارمندان زن شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۴۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
چه فایده که استخدام زنان رو کم کردین تو بانکها که با فونت پررنگ و بزرگ مینویسن که داوطلبان مرد
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۰۹:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی.بنده به عنوان یک شهروند ایرانی به این طرح و قانون شما اعتراض دارم.بیت المال نباید به افرادی از کارمندان که زایمان کنند تعلق گیرد.همه مردم از بیت المال حق دارند .
آخرین اخبار