عضو کمیسیون کشاورزی:

تولیدات کشاورزی وابسته به حامل‌های انرژی

حامل‌های انرژی قطعا بر بخش کشاورزی در چندین مورد تأثیرگذار خواهد بود تا حدی که بسیاری از محصولات کشاورزی با استفاده از پمپاژ آب آبیاری می‌شوند.

سکینه عمرانی عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: بسیاری از ادوات کشاورزی از گازوئیل و برق تأمین می‌شود و در قسمت حمل‌ونقل محصولات کشاورزی نیز تأثیرگذار خواهدبود.
 
 عضو کمیسیون کشاورزی در خصوص وابستگی محصولات کشاورزی به حامل انرژی ادامه داد: برخی از محصولات فرآورده‌ می‌شوند و باز هم توسط همین انرژی‌‌ها به فرآورده‌های دیگر تبدیل می‌شوند این فرآورده‌های مستقیم و یا غیرمستقیم وابسته به حامل‌های انرژی از قبیل گاز در گل‌خانه‌ها و برق در پن پاژخانه‌ها می‌باشد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: به هر حال تمام حامل ‌انرژی قیمت‌های محصولات کشاورزی را سرشکن خواهد کرد و اگر یارانه‌ای در ارتباط با محصولات کشاورزی تعلق نگیرد می‌تواند تأثیر بسزایی در قیمت محصولات کشاورزی داشته باشد.
 
وی در ادامه افزود: یارانه بخش کشاورزی باید به دست خود کشاورز برسد تا بتواند نتیجه مطلوب داشته باشد نه به دست دلالان و واسطه‌گران که موجب بالا رفتن قیمت روز به روز محصولات کشاورزی خواهند شد و این امر موجب نرسیدن محصولات کشاورزی با کیفیت بالا و قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده خواهد شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: انرژی ، آبیاری ، دلالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار