معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از مرمت و تملک بناهای متصل به تکیه بیگلربیگی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علیرضا مرادی بیستونی گفت: تکیه بیگلر بیگی در بافت قدیم شهر کرمانشاه و در محله قدیمی فیض آباد و در کوچه صارم الدوله واقع شده‌است.

وی ادامه داد: این تکیه در زمان قاجار توسط عبدالله خان ملقب به بیگلربیگی ساخته شده و از لحاظ آئینه کاری در میان تکایای کرمانشاه بی نظیر است.

مرادی بیستونی در ادامه بیان کرد: مرمت بخش اعظمی از تکیه در سال 82 انجام گرفته و بخشی از آن به عنوان موزه خط و کتابت تغییر کاربری داده شده و در سال 85 موزه پارینه سنگی زاگرس نیز به این مجموعه اضافه شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: مرمت این بنا با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی سال 92 صورت می پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله علاوه بر مرمت تکیه، مبحث آزادسازی حریم این مجموعه و تملک بناهای متصل به تکیه را نیز مدنظر داریم که انجام دهیم.

مرادی بیستونی گفت: هم اکنون در محل حوضخانه تکیه آثاری از تابلوهای نقاشی یکی از نقاشان کرمانشاهی که نماهایی از بافت قدیم شهر کرمانشاه را به تصویر کشیده شده در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، تکیه ، مرمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.