آیت‌الله مکارم شیرازی در دیداربا رئیس کمیته صلیب سرخ جهانی:

قوانین حقوق بشری مرحمی بر دردهای بشر نیست/ راهکار ختم بحران‌ها،منزوی کردن جنگ‌افروزان جهانی است

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: قوانین حقوق بشری و نوع اجرای آن، نه تنها مرحمی بر دردهای بشر نیست، بلکه او را به بیماری‌های بیشتری مبتلا کرده است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‎الله‎ مکارم شیرازی"، صبح امروز در دیدار پیتر مائور، رییس کمیته صلیب سرخ جهانی با ذکر این مطلب که اسلام تولید و استفاده از سلاح های کشتار جمعی را حرام می داند، گفت: تولید و به کاربردن هر گونه سلاح کشتار جمعی اتمی و شیمیایی در اسلام ممنوع است و دارندگان این سلاح ها دنیای امروز را به چنین مصیبت هایی گرفتار کرده اند.
 
وی افزود: راهکار ختم این بحران‌ها در جهان، بیدار کردن وجدان جهانی و تلاش در جهت منزوی کردن جنگ افروزان جهانی است و اگر همه تلاش کنیم، آنها منزوی خواهند شد و همه دنیا علیه آنان موضع خواهد گرفت.
 
این مرجع تقلید با تاکید بر این که اسلام دارای بزرگترین و بهترین مجموعه حقوق بشری است، خاطرنشان کرد: رحمت و مهربانی سرلوحه کار ما قرار دارد و در قرآن نیز پیامبر اسلام(ص) به عنوان رحمت برای همه جهانیان معرفی شده اند.
 
معظم له یادآور شد: دستورات پیامبر اسلام(ص) در جنگ‎های 1400سال پیش به قدری انسانی، بشردوستانه و حکیمانه است که امروز هم دنیا نتوانسته به این معیارها در رفتارش برسد، این امر بیانگر ظرفیت اسلام در زمینه حقوق بشر است.
 
آیت الله مکارم شیرازی خطاب به رییس کمیته صلیب سرخ جهانی گفت: فعالیت‎ نهادهایی چون صلیب سرخ و هلال احمر مایه امیدواری است و این فعالیت‌ها بدون شک نشانه ای برای بیدار و زنده بودن وجدان بشر است.
 
معظم‌له با اشاره به این که همه ادیان و مذاهب و پیامبران، مروج رحم و مروت و انصاف هستند و هیچ دینی جلوی کمک به مظلومان را نمی گیرد، افزود: اگر امروز متاسفانه امدادگران صلیب سرخ و هلال احمر را می ربایند، نشانگر عمق بی اخلاقی بشر است که حتی به حامیان خود هم رحم نمی کند.
 
این مرجع تقلید تاکید کرد: راهکار اصلی احقاق حقوق انسان‌ها، رواج اعتقادات مذهبی است و اگر اعتقادات مذهبی در دنیا رواج یابد، بسیار موثرتر از وضع و اجرای قوانین حقوق بشری است.
 
آیت الله مکارم شیرازی در پایان یادآور شد: قوانین حقوق بشری و نوع اجرای آن، نه تنها مرحمی بر دردهای بشر نیست، بلکه او را به بیماری‌های بیشتری مبتلا کرده است؛ پس باید به جای مانور دادن بر روی حقوق بشر، برای احقاق حق بشر، به دین و خدا روی آورد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار