در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی؛

امضای تفاهم نامه "تولید سوخت" از "نفت" فوق سنگین/توافقنامه ارتقا کیفیت محصولات "پالایشگاهی" در کشور عراق

پژوهشگاه صنعت نفت با هدف تولید سوخت از نفت خام فوق سنگین و ته مانده های نفتی، دقایقی پیش توافقنامه مشترکی با یک شرکت آلمانی به امضاء رساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، همزمان با نخستین روز نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، توافقنامه مشترکی میان پژوهشگاه صنعت نفت و یک شرکت آلمانی امضا شد که بر مبنای آن، امکان تولید سوخت از نفت خام فوق سنگین و ته مانده های نفتی امکان پذیر می شود.
 
براساس این گزارش، امضای این توافقنامه با توجه به وجود منابع فراوان نفت سنگین در ایران بسیار سودمند خواهد بود و با همکاری صاحبان تکنولوژی در آلمان با پژوهشگاه صنعت نفت، زمینه تحقق این هدف فراهم می شود.
 
 با توجه به منابع عظیم نفت خام های فوق سنگین آسفالتینی در کشور از جمله، نفت میدان های آزادگان و کوه موند، فرآیندهای مناسب برای استفاده بهینه از این نوع نفت خام در پژوهشگاه صنعت نفت توسعه داده شده است. 

××توافقنامه مهندسی و ساخت واحدهای ارتقا کیفیت محصولات پالایشگاهی در کشور عراق
 
پژوهشگاه صنعت نفت  با امضای توافقنامه همکاری مشترک با یک شرکت ایرانی فعال در صنعت نفت عراق، واحدهای پالایشی در کشور عراق احداث می کند.
 
بر اساس این گزارش ، توافقنامه مهندسی و ساخت واحدهای ارتقا کیفیت محصولات پالایشگاهی در کشور عراق، میان پژوهشگاه صنعت نفت و یک شرکت خصوصی ایرانی فعال در صنعت نفت عراق امضا شد.
 
معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت در این زمینه گفت: این توافقنامه با هدف همکاری در زمینه طراحی و ساخت واحدهای پالایشی صنعت نفت در حوزه پالایش نفتا، ایجاد واحد ایزومریزاسیون و واحد کاتالیست در میدانهای کشور عراق امضا شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار