لاریجانی در جمع معلمان نمونه کشوری:

می‌توان با توجه جدی و برنامه‌محور بر مسائل فنی از بیکاری کاست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه ترافیک اصلی بیکاری در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است در حالی که می‌توان با توجه جدی و برنامه‌محور بر مسائل فنی تمرکز کرد و از بیکاری کاست و این مهم در بسیاری از کشورها تجربه شده است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار معلمان نمونه کشوری، وزیر و مسئولان آموزش و پرورش که در ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد، گفت: باید با تغییرات ساختاری بتوانیم آموزش و پرورش را کارآمدتر کنیم چرا که خروجی تعلیم و تربیت باید افراد متدین و خلاق باشد.

وی افزود: البته تغییرات ساختاری باید روشمند باشد و اگر نگاهمان تقلیدی شود امکان رسیدن به نتیجه مطلوب دشوار خواهد شد.

رئیس مجلس همچنین کنکور را سدی در برابر دانش‌آموزان و خلاقیت آنان دانست و گفت: کنکور، خودبه‌خود دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را در سال‌های تحصیل دبیرستان درگیر می‌کند و به آنان آسیب می‌رساند و از طرفی چون محفوظات است مانع از خلاقیت می‌شود که باید با تغییرات ساختاری آن را برطرف کرد.

وی همچنین هرم نیروی انسانی را برای ورود به بازار کار معیوب دانست و افزود: امروزه ترافیک اصلی بیکاری در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است در حالی که می‌توان با توجه جدی و برنامه‌محور بر مسائل فنی تمرکز کرد و از بیکاری کاست و این مهم در بسیاری از کشورها تجربه شده است.

لاریجانی همچنین با گرامیداشت جایگاه علمی و اخلاقی استاد شهید مطهری گفت: آن شهید پناهگاه فکری ماست با اینکه عمر کوتاهی را گذراند و به شهادت رسید، آثار بسیار ارزشمندی در خدمت اسلام و مسلمین بر جای گذاشت.

وی افزود: شهید مطهری اخلاق زیستی ممتازی داشت و در عمل به اعتقادات پایبند بود و اخلاق، معنویت و اخلاص سرلوحه رفتارش بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار