خبرگزاری فرانسه گزارش داد:

آزمایش شرکت‌های خارجی توسط ایران با برپایی نمایشگاه نفت

حضور 600 شرکت خارجی در نمایشگاه نقت، گاز و پتروشیمی تهران نشان از امید و تمایل آنها برای بازگشت به بازار بزرگ انرژی ایران دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛ نمایشگاه سالانه نفت،گاز و پتروشیمی ایران سه‌شنبه در تهران آغاز به کار کرد آنهم در حالی که 600 شرکت خارجی به دنبال آن هستند تا در صورت رفع تحریم‌ها، خود را در مسیر بازگشت به بازار بزرگ (ایران) قرار دهند.
 
این خبرگزاری با اشاره به تحریم‌های آمریکا و اروپا بر بخش‌های بانکی و انرژی ایران در سال 2012، نوشت: شرکت‌های بزرگ انرژی از آن زمان به خاطر تحریم‌های اقتصادی که به عنوان مجازات برای برنامه هسته‌ای ایران در نظر گرفته شده بود، از تجارت با ایران منع شدند.
 
با این حال، در بخش دیگر این گزارش آمده است: نمایندگان منطقه‌ای شرکت توتال فرانسه و زیمنس آلمان در میان 600 شرکت خارجی هستند که برای نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی تهران ثبت نام کرده‌اند.
 
نعمت‌الله اکبر، سخنگوی وزارت نفت ایران در این باره به خبرگزاری فرانسه گفته: تعداد شرکت‌های خارجی در سال جاری سه برابر تعداد شرکت‌هایی است که در سال 2013 ثبت نام کرده بودند. مقامات منطقه‌ای شرکت‌های توتال و زیمنس نمایندگی این شرکت‌ها را بر عهده دارند و شرکت‌های چینی نیز سال جاری در این نمایشگاه حضور دارند.
 
یک تاجر غربی مستقر در ایران که در مهندسی پتروشیمی نقش دارد، به خبرگزاری فرانسه گفت: امید بسیاری برای بازگشت به بازار بزرگ ایران وجود دارد.
 
وی افزود:‌ امیدوارم به خاطر فضای کلی سیاسی در ایران، مقامات غربی نیز منعطف‌تر عمل کنند. شرکت من به طور محدود در ایران حضور دارد تا در صورت رفع تحریم‌ها آماده باشیم.
 
هاتف حائری، کارشناس انرژی نیز در این باره گفته:‌ حضور قوی‌تر شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت و گاز سال جاری نشاندهنده شرایط بهتر برای معامله است.
 
وی با اشاره به اینکه بازار انرژی در ایران عظیم است، افزود: با توجه به طرح پنج ساله برای سرمایه‌گذاری 150 میلیارد دلاری، برخی از این سرمایه‌ها باید از خارج تامین شود.
 
البته یک کارشناس اقتصادی دیگر که در تهران مستقر است و قرار است در نمایشگاه حضور یابد، محتاطانه‌تر برخورد کرد و گفت: بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان نمایندگان جهانی خود را به نمایشگاه نفت و گاز ایران اعزام نمی‌کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، بین الملل ، ایران ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار