امیرعبداللهیان در دیدار با معاون وزیر خارجه غنا پیشنهاد کرد؛

تشکیل کمیته پیگیری روابط ایران و غنا برای پیگیری توافقات دو کشور

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه روز گذشته با "کواسی کوراتی" معاون وزیر خارجه غنا که برای شرکت در کمیسیون مشترک دو کشور به همراه وزیر مشارکت‌های عمومی_خصوصی و رئیس غنایی کمیسیون مشترک در تهران به سر می‌برد، دیدار کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه روز گذشته با "کواسی کوراتی" معاون وزیر خارجه غنا که برای شرکت در کمیسیون مشترک دو کشور به همراه وزیر مشارکت‌های عمومی_خصوصی و رئیس غنایی کمیسیون مشترک در تهران به سر می‌برد، دیدار کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روند رو به توسعه روابط و پیشرفت‌های خوب در حوزه‌های مختلف همکاری دو کشور، رشد مناسبات اقتصادی فیمابین را متناسب با روابط دوستانه موجود ندانست.
 
وی با اشاره به برگزاری پنجمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری غنا ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تدابیر مناسب این موضوع نیز مورد توجه قرار گرفته و شاهد استفاده از ظرفیت‌های خوب دو کشور برای توسعه بیشتر مناسبات اقتصادی باشیم.

امیر عبداللهیان کمیسیون مشترک ایران و غنا را یکی از نقاط عطف دولت یازدهم در روابط با آفریقا دانست و برای پیگیری بهتر توافقات انجام گرفته پیشنهاد تشکیل کمیته پیگیری روابط را ارائه داد که مورد استقبال طرف غنایی قرار گرفت.

معاون وزیر خارجه غنا نیز ضمن ابلاغ سلام گرم "جان ماهاما" وزیر خارجه کشورش به امیرعبداللهیان گفت: تاریخ روابط دو کشور بسیار روشن و دوستانه بوده و حاکی از همکاری‌های خوب و دائم فیمابین است.

وی افزود: ایران کشور مهم و توسعه یافته‌ای است که ما مایل هستیم از ظرفیت‌ها و تجارب آن در توسعه کشورمان استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به آمادگی هیات غنایی شرکت‌کننده در کمیسیون مشترک، بر نهایی و اجرایی کردن همه توافقات پیش‌بینی شده در جریان کمیسیون مشترک تاکید کرد.

گفتنی است؛ پنجمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری غنا صبح روز سه‌شنبه با سخنرانی حجتی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک دو کشور و آقای عبدالرشید پلپو وزیر مشارکت‌های عمومی و خصوصی در ریاست جمهوری و رئیس غنایی کمیسیون مشترک دو کشور آغاز به کار کرد.

شایان ذکر است؛ معاونان وزرای خارجه، کشاورزی و آموزش غنا، پلپو را در این سفر همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزارت ، خارجه ، ظریف ، افخم ، عراقچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار