سنندج/

مشارکت عضو هیات علمی علوم پزشکی کردستان درانتشارنتایج یک تحقیق بین المللی

یکی از اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با مشارکت در یک تحقیق بین المللی به رهبری پژوهشکده IHME در دانشگاه واشنگتن موفق به انتشار نتایج تحقیق خود در مجله معتبر the lancet شد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، امینی عضو هیات علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان به عنوان کارشناس همکار پژوهشکده IHME در مطالعه بار بیماری ها (GBD2013) و نویسنده همکار در انتشار نتایج این تحقیق بین المللی مشارکت داشته است.به گفته این پژوهشگر جوان، مقاله منتشر شده در خصوص هدف پنجم اهداف توسعه هزاره که در سال دو هزار توسط سازمان ملل متحد پایه گذاری شده است می باشد.
امینی افزود: بر اساس هدف پنجم اهداف توسعه هزاره، کشورها متعهد شدند در جهت کاهش 75 درصدی مرگ و میر مادران در سال 1990 تلاش کنند و تا سال 2015 به این هدف برسند.
وی گفت: بر اساس این تحقیق نسبت مرگ و میر مادران در جهان از سال 1990 تا 2003 سالانه سه دهم درصد کاهش داشته که این نسبت پس از هدف گذاری MDG5 از سال 2003 تا 2013 کاهش سالانه 7.2 درصدی داشته است.
به گفته وی این نسبت در ایران از سال 2003 تا 2013 سالانه حدود هفت درصد کاهش داشته است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در مقاله منتشر شده 346 پژوهشگر از کشورهای مختلف جهان مشارکت داشتند که از کشور جمهوری اسلامی ایران محققین سه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تهران و مشهد همکاری داشتند.مجله The lancet یکی از معتبرترین مجلات پزشکی جهان است و ثبت آدرس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مجله برای اولین بار صورت گرفته است.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.