پرافتخارترین تیم جهان و سلطان ضربات پنالتی +تصاویر

تیم ملی آلمان که در 17 دوره جام جهانی حضور داشته و با 12 بار حضور در جمع چهار تیم پایانی و سه قهرمانی و چهار نایب قهرمانی پرافتخارترین سابقه را در تاریخ جامهای جهانی دارد به دنبال کسب اولین جام جهانی توسط یک تیم اروپایی در آمریکای لاتین است،

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.


 آلمان (Germany)


سرمربی: یواخیم لوو

ستاره: مسوت اوزیل

کاپیتان: فیلیپ لام

رنکینگ در فیفا (آوریل): 2

حضور در جام جهانی: 17 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: قهرمانی (3 بار) 

بیشترین بازی ملی: لوتار ماتئوس (150 بازی)

بهترین گلزن ملی: گرد مولر (68 گل)

همگروه‌های آلمان در جام جهانی برزیل: پرتغال، غنا و آمریکا در گروه G

آشنایی کلی با کشور آلمان


آلمانبه گزارش مشرق، جمهوری فدرال آلمان کشوری در قاره اروپا با پایتخت برلین است که از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند مرز دارد. مساحت آن 357121.41 کیلومتر مربع است و با 82 میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور اروپا است.

واژه آلمانی (دویچ) (به آلمانی: Deutsch) دارای معنای اولیه متعلق به مردم بوده‌ است. در سدهٔ پانزدهم میلادی، نام رسمی حکومت این سرزمین، تویتونیکوم رگنوم (به لاتین: Teutonicum Regnum) یعنی حکومت کشورهای آلمانی به وجود آمد. واژهٔ Deutschland از همین نام گرفته شد. در زبان فارسی نام آلمان بر می‌گردد به قبیلهٔ آلامان‌ها که در گذشته‌های دور در این کشور می‌زیسته‌اند. در زبان‌های فرانسوی و اسپانیایی نیز نام این کشور به آلامان‌ها بر می‌گردد.

با بدتر شدن وضعیت اقتصادی در آلمان پس از جنگ جهانی اول و گسترش نژادپرستی، حزب نازی در این کشور به قدرت رسید. این حزب تا پایان جنگ‌جهانی دوم و شکست آلمان در این کشور حاکم بود. پس از جنگ‌جهانی دوم، کشور آلمان، به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شد، تا در سال 1990 آلمان غربی و شرقی متحد گشته و جمهوری فدرال آلمان را تشکیل دادند.

آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای 16 ایالت است. این ایالت‌ها می‌توانند در برخی مسایل مستقل عمل کنند. آلمان هم اکنون یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است و به عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا، موتور اقتصادیِ حوزهٔ پولیِ یورو محسوب می‌شود. شهرهای بزرگ آلمان برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت می‌باشند.

آلمان در دو جنگ جهانی اول و دوم نقش گسترده‌ای داشت و در پی این دو جنگ خسارت‌های زیادی را متحمل شد. پس از پایان جنگ با وام‌هایی که از کشورهای متفق گرفت، توانست کشور را بازسازی کند. جمهوری فدرال آلمان هم‌اکنون یکی از اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج بوده و از بنیانگذاران اتحادیه اروپا است.

نحوه صعود به جام جهانی 2014
تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در گروه C منطقه اروپا با تیم های سوئد، اتریش، ایرلند، جزایر فارو و قزاقستان همگروه بود و در پایان مقتدرانه و با 9 برد و یک مساوی و با 28 امتیاز به عنوان تیم اول گروه مستقیماً به جام جهانی راه یافت. این تیم با 465.5 میلیون یورو چهارمین تیم گران قیمت جام جهانی 2014 است.

نتایج مسابقات انتخابی آلمان به شرح زیر است:


آلمان 3 - 0 جزایر فارو

اتریش 1 - 2 آلمان


ایرلند 1 - 6 آلمان

آلمان 4 - 4 سوئد

قزاقستان 0 - 3 آلمان


آلمان 4 - 1 قزاقستان

آلمان
3 - اتریش 0

جزایر فارو 0 - 3 آلمان

آلمان 3 - ایرلند 0


سوئد 3 - 5 آلمان

جدول رده‌‌بندی نهایی گروه C مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا

آلمان

حضور در جام جهانی و افتخارات:


تیم ملی آلمان در 17 دوره از نوزده دوره رقابتهای جام جهانی حضور داشته و با 12 بار حضور در جمع چهار تیم پایانی پرافتخارترین سابقه را در تاریخ جامهای جهانی دارد (در مرتبه دوم برزیل با نوزده دوره شرکت، ده بار حضور در نیمه نهایی و در مرتبه سوم ایتالیا با هفده دوره، شرکت و 8 بار حضور در نیمه نهایی قرار دارند). البته این تیم تا سال 1990 با نام آلمان غربی در مسابقات حضور داشت.
تیم ملی آلمان رکوردار نخست تعداد بازی انجام شده (99 بازی) در جام‌های جهانی نیز می‌باشد (در مرتبه دوم این رنکینگ برزیل با 97 بازی قرار گرفته است).
در دو دوره اخیر جام جهانی آلمان یکی از شانس های بالای قهرمانی به شمار می رفت چرا که در جام جهانی 2006 در خاک خود بازی می کرد و با شکست آرژانتین در یک چهارم نهایی تا جمع 4 تیم نیز رسید اما در دیدار نیمه نهایی در حالی که همه منتظر سوت داور و ضربات پنالتی بودند در 2 دقیقه پایانی وقتهای اضافی ژرمن ها 2 گل از ایتالیا (فابیو گروسو دقیقه 119 و الساندرو دل پیرو دقیقه 121) که قهرمان مسابقات هم شد خوردند تا یک شکست دراماتیک در تاریخ فوتبال آلمان ثبت شود. آلمان با شکست پرتغال در دیدار رده بندی به مقام سوم رسید. (البته آلمان هرگز نتوانسته در تورنمنتی بزرگ و رقابتی ایتالیا را شکست دهد که آخرین دیدار این دو تیم در یک رقابت بزرگ به مرحله نیمه نهایی یورو 2012 بازمی گردد جایی که ایتالیا به لطف دو گل فوق العاده و درخشش سوپر ماریو (بالوتلی) موفق به شکست آلمان ها شد)
پرافتخارترین تیم جهان و سلطان ضربات پنالتی +فیلم// آماده انتشار 12 شب
لوتار ماتیوس آخرین کاپیتان آلمان که جام جهانی را بالای سر برد - جام جهانی 1990 ایتالیا

در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نیز آلمان با شکست تیمهای قدرتمندی چون انگلیس و آرژانتین - که اتفاقا این بار هم در یک چهارم نهایی اتفاق افتاد - خود را مدعی قهرمانی نشان داده بود اما دوباره در نیمه نهایی مقابل قهرمان آن دوره یعنی اسپانیا با تک گل کارلس پویول شکست خورد و به مقام سوم بسنده کرد. باید دید این دوره شاگردان یواخیم لوو که تیمی قدرتمند نیز به شمار می روند در ناکامی رسیدن به فینال هت تریک می کنند یا چهارمین جام قهرمانی را به خانه خواهند برد؟ این نکته را نباید فراموش کرد که تا کنون هرگاه محل برگزاری جام جهانی در قاره آمریکا (آمریکای لاتین یا مرکزی و شمالی) بوده هیچ تیم اروپایی موفق به کسب جام جهانی نشده است!

آلمان با 3 عنوان قهرمانی در اروپا نیز پرافتخارترین تیم این تورنمنت به شمار می رود. ستارگانی همچون فرانتس بکن بائر، گرد مولر، پل برایتنر، برتی فوگتس، کارل هاینتس رومینیگه، سپ مایر و ... در دهه های 70 و 80 میلادی و بازیکنانی چون ماتیوس، برمه، کلینزمن، رودی فولر، کوپکه، ایلگنر، مولر، افنبرگ و ... در دهه 90 میلادی برای آلمان افتخار آفرینی کرده اند.

عناوین آلمان در جام جهانی:

1954- قهرمان
1974- قهرمان
1990- قهرمان
1966- نایب قهرمان
1982- نایب قهرمان
1986- نایب قهرمان
2002- نایب قهرمان
1934- سوم
1970- سوم
2006- سوم
2010- سوم
1958- چهارم

آلمان‌ها سلطان ضربات پنالتی

آلمان، تيمی كه فينال جام ملت‌های 1976 را به چكسلواكی در ضربات پنالتی باخت ديگر هيچ‌گاه از اين سال به بعد در ضربات پنالتی جام‌جهانی و جام ملت‌ها بازنده نشد. ضربات پنالتی در جام‌جهانی از سال 1966 تصويب شد با اين حال تا 16 سال ديگر نيازی به ضربات پنالتی در جام‌جهانی وجود نداشت(به علت گروهی بودن بازی ها در مرحله بعد از گروهی و مساوی نشدن دیدارهای فینال و رده بندی). تا به حال 20 بازی جام‌جهانی به ضربات پنالتی رسيده است. آلمان با چهار برد در چهار بازی بهترين تيم جام‌‌جهانی در ضربات پنالتی بوده و انگليس با سه باخت و سه بازی ضعيف‌ترين بوده است.

بازی‌هایی که آلمان در ضربات پنالتی موفق بوده است:

* آلمان - فرانسه؛ نیمه نهایی (1982 اسپانیا)
* آلمان - مکزیک؛ یک چهارم نهایی (1986 مکزیک)
* آلمان - انگلیس؛ نیمه نهایی (1990 ایتالیا)
* آلمان - آرژانتین؛ یک چهارم نهایی (2006 آلمان)

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی


سرمربی: یواخیم لوو(Joachim Low)

آلمانیواخیم لو بعد از اینکه در سال 2006 به عنوان دستیار یورگن کلینزمن هدایت تیم ملی آلمان را بر عهده گرفت نتایج بسیار درخشانی کسب کرد اما تا به حال نتوانسته جامی با آلمان کسب کند. یواخیم لو آلمان را به فینال یورو 2008 رساند و دو سال بعد هم در جام جهانی با این تیم به عنوان سوم رقابتها دست یافت. در یورو 2012 نیز آلمان قدرتمند که شانس اول قهرمانی بود در نیمه نهایی 2-1 به ایتالیا باخت تا علاوه بر تداوم ناکامی ژرمن ها برابر لاجوردی پوشان در تورنمنت های معتبر لوو باز هم از کسب جام باز بماند.

لوو در زمان دستیاری کلینزمن تیم خود را ساخت و بعد از رفتن او هدایت تیم را بر عهده گرفت. او با ارائه بازی‌های زیبا، هجومی و تماشاگر پسند که بر تکنیک و فیزیک بازیکنانش بنا شده توانسته بار دیگر آلمان را به یکی از قدرت‌های بزرگ فوتبال اروپا و جهان تبدیل کند. جدال لوو روی نیمکت آلمان برابر کلینزمن که هدایت آمریکا را برعهده دارد در جام جهانی 2014 دیدنی خواهد بود.

کاپیتان: فیلیپ لام(Philipp Lahm)

آلمانلوو بعد از کنار گذاشتن میشائیل بالاک، بازوبند کاپیتانی را به فیلیپ لام داد. لام 31 ساله که 105 بازی ملی در کارنامه خود دارد خیلی زود خود را با سمت جدیدش در ترکیب تیم ملی آلمان وفق داد. این موضوع در جام جهانی 2010 وقتی او در زمین رهبری تیم را بر عهده داشت کاملا مشهود بود. مدافع بایرن مونیخ اکنون بهترین گزینه برای کاپیتانی ژرمن‌هاست و شایستگی بر بازو بستن این بازوبند را دارد. لام امیدوار است در جام جهانی 2014 به عنوان کاپیتان ژرمن‌ها نخستین فردی باشد که پس از ماتیوس جام قهرمانی را بالای سر می برد.


ستاره تیم: مسوت اوزیل(Mesut Ozil)

آلمانبه گزارش مشرق، اوزیل ستاره ترک تبار و مسلمان آلمان که از سال 2009 به ترکیب تیم یواخیم لوو راه یافت خیلی زود خود را به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی تیم معرفی کرد. او در مرحله مقدماتی رقابت‌های یورو یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود. اوزیل به غیر از بازی برگشت مقابل ترکیه در تمامی دیدارهای تیم ملی آلمان در مرحله مقدماتی حضور داشت و در بیش از 35 درصد از گل‌ها و پاس گل‌های این تیم سهم دارد.

به او لقب پادشاه پاس را داده‌اند و از سوی فیفا آقای پاس گل جهان معرفی شده است. او تا سال 2012 در تمامی تورنمنت‌ها 60 پاس گل داده است و در مجموع تا ژانویه 2013، 40 پاس گل داده است و از این رو به عنوان آقای پاس گل جهان محسوب شد و به او لقب پادشاه پاس گل را داده‌اند. او در سال 2012، با دادن 30 پاس گل رکوردار پاس گل در بین 5 لیگ معتبر جهان است.

او قابلیت بازی با توپ، پاس‌های عالی و قدرت دید بالایی دارد. اوزیل 21 ساله، با توجه به غیبت بالاک در جام جهانی 2010، طراح اصلی تیم ملی آلمان در این جام بود و در تیم ملی کشورش، با یک سبک بازی فوق العاده به مقام سومی جهان رسید. تکنیک او جان تازه‌ای به فوتبال ماشینی آلمان بخشید و البته باید شهرت خود را مدیون یواخیم لوو، تئوریسین متبحر آلمانی باشد.

پرافتخارترین تیم جهان و سلطان ضربات پنالتی +فیلم// آماده انتشار 12 شب
  هافبک 26 ساله آرسنال که با آمدن از رئال مادرید به آرسنال تحولی در میان توپچی‌ها ایجاد کرده است.

بازیساز آرسنال که در 3 سال حضورش در رئال مادرید موجبات قهرمانی این تیم در لالیگا را نیز فراهم کرد در جام جهانی 2010 نیز عملکردی کاملا موفق داشت. او ستاره ای است که سال‌هاست در آلمان مانند آن نبوده است. سن کم او در عین تجربه فراوانش اصلی‌ترین چیزی است که به چشم می‌آید. او بدون شک ستاره ژرمن‌ها در برزیل خواهد بود.

بازیکنان احتمالی تیم ملی آلمان در جام جهانی:

آلمان

دروازه بانان: مانوئل نویر، رنه آدلر، رومن وایدنفلر

مدافعان: فیلیپ لام، پر مرته ساکر، مارسل یانسن، ژروم بواتنگ، هایکو وسترمان، متس هوملس، بندیکت هودس، مارسل اشملتسر

هافبک ها:مسوت اوزیل، سامی خدیرا، تونی کروس، ماریو گوتزه، لارس بندر، جولین درکسلر، اسون بندر، سیدنی سام

مهاجمان: توماس مولر، آندره شورله، مارکو رویس، مکس کروسه

پرافتخارترین تیم جهان و سلطان ضربات پنالتی +فیلم
لباس تیم ملی آلمان در جام جهانی برزیل


برنامه بازیهای آلمان در گروه G جام جهانی 2014 برزیل

 دوشنبه 26 خرداد 93 (16 ژوئن):

آلمان - پرتغال (سالوادور - ورزشگاه فونته نووا) :: (ساعت 20:30) ::

شنبه 31 خرداد 93 (21 ژوئن):

آلمان - غنا (فورتالزا - ورزشگاه کاستلائو) :: (ساعت 23:30) ::

پنجشنبه 5 تیر 93 (26 ژوئن):

آلمان - آمریکا (رسیف – پرنامبوکو) :: (ساعت 20:30) ::
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار