امروز؛ آغاز مبارزات انتخاباتی سوریه

سه نامزد تایید شده امروز مبارزات انتخاباتی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آغاز می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌ وی، دادگاه عالی قانون اساسی سوریه می‌گوید سه نامزد تایید شده شامل "بشار اسد"، رئیس جمهور فعلی این کشور، روز یکشنبه مبارزات انتخاباتی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آغاز می‌کنند.

" ماجد خضره"، سخنگوی این دادگاه، روز شنبه (۲۰ اردیبهشت، ۱۰ مه) طی یک کنفرانس خبری گفت سه کاندیدایی که با نامزدی آنها در انتخابات ریاست جمهوری موافقت شده است، مبارزات انتخاباتی خود را ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت) آغاز می‌کنند.

دادگاه قانون اساسی سوریه ۴ مه گفت "ماهر عبدالحفیظ حجار"، "حسن عبدالله النوری" و "بشار حافظ الاسد" به عنوان نامزد انتخابات تایید صلاحیت شده‌اند.

اسد به دنبال سومین دور ریاست جمهوری خود است. وی با حجار، قانونگذاری از حلب و النوری، قانونگذاری از دمشق مبارزه خواهد کرد.

بر اساس قوانین سوریه، هر نامزد باید حمایت ۳۵ قانونگذار از پارلمان ۲۵۴ عضوی سوریه را بدست بیاورد و هر قانونگذار نیز تنها می‌تواند از یک نامزد حمایت کند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) آغاز خواهد شد و اخذ رای در بخش‌های تحت کنترل دولت صورت خواهد گرفت. سوری‌های مقیم خارج نیز ۲۸ مه (۷ خرداد) رای خواهند داد.

دمشق می‌گوید علیرغم فعالیت‌ شبه نظامیان تحت حمایت خارج که بیش از ۳ سال است گریبان سوریه را  گرفته، این انتخابات را برگزار خواهد کرد.

سوریه ماه گذشته میلادی اتهامات غرب و مخالفان تحت حمایت خارج را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری رد کرد و گفت قصد دارد انتخاباتی آزاد و شفاف برگزار کند.

این کشور عربی از مارس ۲۰۱۱ عرصه درگیری‌های خونینی بوده است. بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۱۵۰ هزار نفر تاکنون در سوریه کشته شده و میلیون‌ها تن نیز آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار