صرفه جویی 400 میلیارد تومانی در عمره امسال

مسوول ستاد عمره مدینه از صرفه جویی 400 میلیارد تومانی در عمره امسال خبر داد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که درصد رضایت مندی زایران بالای 90 درصد است.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی حج، مهدی حضوری با اشاره به شش ویژگی منحصر به فرد عمره 93- 92 گفت: اولین ویژگی عمره امسال این است که برای اولین بار در تاریخ عملیات عمره جمهوری اسلامی، قبل از فرا رسیدن اربعین حسینی و در 15 ماه صفر توانستیم سفرهای عمره را آغاز کنیم.

وی این دستاورد را زیبا و عالی توصیف کرد و افزود: این نقطه عطفی در عملیات عمره بود که برای اولین بار زائران ایرانی اربعین اباعبدالله (ع) را در مکه و مدینه درک کردند و توانستند قبل از سالگرد ورود کاروان کربلا به مدینه در سال 61 هجری به مدینه برسند و همنوا با حضرت زینب (ع) عزاداری کنند.

مسئول ستاد عمره مدینه ویژگی دوم عمره سال جاری را انعقاد قرارداد بدون افزایش قیمت عنوان کرد و اظهار داشت: تمامی قراردادهای هتل های ایرانی در مکه و مدینه بدون یک ریال افزایش نسبت به سال قبل منعقد شد و این در حالی بود که افزایش قیمت در سراسر عربستان به صورت گسترده ای محسوس بود.

وی ادامه داد: با این حال تمامی قراردادهای جمهوری اسلامی در این زمینه بدون افزایش قیمت عملیاتی شد.

وی صرفه جویی در عمره را سومین ویژگی عنوان کرد و گفت: در عملیات عمره امسال بیش از 400 میلیارد تومان صرفه جویی شده است و در حالی که امکان داشت از هر زائر بیش از 400 هزار تومان وجوه اضافه اخذ شود و سفر عمره افزایش قیمت داشته باشد اما با برنامه ریزی های صورت گرفته این افزایش قیمت صورت نگرفت.

حضوری ،دیگر ویژگی عمره امسال را واقع شدن اکثریت هتل های جمهوری اسلامی در منطقه مرکزی مدینه و اطراف حرم نبوی دانست.

وی درباره ویژگی پنجم عمره 93 - 92 نیز گفت: قریب به اتفاق هتل های جمهوری اسلامی فقط میزبان زائران ایرانی هستند و زائران دیگر کشورها در آنها ساکن نیستند.

مسئول ستاد عمره مدینه ششمین ویژگی عمره امسال را روان بودن خدمات به زائران کشورمان برشمرد و گفت: به رغم محدودیت ها تا امروز به نحو شایسته ای از همه زائرانی که به سرزمین وحی آمده اند پذیرایی شده است.

حضوری در مورد میزان رضایت زائران ایرانی از خدمات ستاد عمره با بیان اینکه تمام تلاش ما در جهت رضایت مندی زائر است خاطرنشان کرد: بازتاب ها و بازدید های ما نشان می دهد که درصد رضایت مندی زائران بالای 90 درصد است.


انتهای‌پیام/
برچسب ها: میلیارد ، عمره ، صرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار