شهرداری منطقه 7 برگزار می‌کند

همایش "کاخ بلند" به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

شهردار منطقه 7 از برگزاری همایش "کاخ بلند" به مناسبت گرامیداشت سالروز حکیم ابوالقاسم فردوسی در باغ موزه موزه قصر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رضا نگهبان با تأکید بر نقش بسزای حکیم ابوالقاسم فردوسی، بزرگ‌ترین شاعر حماسه سرای ملی ایران در ایجاد نظم در زبان فارسی، افزود: بی‌شک ژرفای زبان فارسی مدیون تلاش بی‌شائبه این شاعر گران‌مایه است.

وی از شاهنامه، اثر این شاعر بزرگ به عنوان گنجینه ادب فارسی و بارز‌ترین مظهر شکوه و رونق فرهنگ و تمدن ایران قدیم و همچنین خزانه لغت فارسی یاد کرد و گفت: در راستای شناساندن این شخصیت بزرگ ادبی به اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان و به منظور حفظ این گنجینه و میراث غنی، با همکاری باغ موزه قصر و بنیاد فردوسی، همایش "کاخ بلند" در روز چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه، ساعت 18 در باغ موزه قصر برگزار می‌شود.

نگهبان همچنین به حضور و ایراد سخنرانی استادانی همچون دکتر قدمعلی سرامی و دکتر شاهین فرهت در این همایش اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه آثار هنری استاد محمدباقر آقامیری (نگارگر داستان های شاهنامه)، استاد کیومرث قورچیان(نقاش خیالی نگار از تصویر سازی اسطوره‌های شاهنامه‌ای) و برپایی نمایشگاه کتاب نشر زرین و سیمین (ناشر آثار نفیس و فاخر فرهنگ و ادب ایران) نیز از جمله برنامه‌های این همایش است.

در ادامه شهردار منطقه 7 از تجلیل استادان شاهنامه پژوه، هنرمندان برتر و استادان برجسته نگارگری ایران نیز در این همایش با شکوه خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت در این همایش برای علاقه‌مندان به فرهنگ آزاد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار