سامی‌وند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مشکلی در تامین"گاز" زمستانی نداریم/"ذخیره‌سازی" 4 میلیارد متر مکعب گاز در مخازن"سراجه و شوریجه"

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز ایران گفت: تزریق گاز در دومین مخزن ذخیره سازی در منطقه شوریجه خانگیران به با حجم 3 تا 4 میلیون مترمکعب در روز آغاز شده و برنامه داریم این رقم به 5 میلیون مترمکعب در روز، برسد تا در زمستان سال جاری 9 میلیون مترمکعب در روز از این مخزن گاز برداشت کنیم.

مسعود سامی وند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه طرح ذخیره سازی شوریجه در زمستان سال گذشته نهایی شد و به دلیل نیاز بخش خانگی برای تامین گاز، امکان تزریق گاز به مخزن شوریجه فراهم نشد.
 
وی تاکید کرد: این طرح، یکی از بزرگترین پروژه های ذخیره سازی گاز خاورمیانه است که عملیات تزریق گاز به آن انجام شده و نشت یابی تاسیسات آن نیز به اتمام رسیده است.
 
سامی وند تصریح کرد: احداث مخزن ذخیره سازی شوریجه که بزرگترین مخزن ذخیره سازی گاز در خاورمیانه و ایران است، از سال 89 آغاز شد و سال گذشته آماده تزریق گاز شد اما به دلیل نیاز کشور به مصرف گاز در زمستان، آغاز تزریق گاز به این مخزن به بهار سال جاری موکول شد.
 
وی افزود:‌ تزریق گاز در دومین مخزن ذخیره سازی در منطقه شوریجه خانگیران به با حجم 3 تا 4 میلیون مترمکعب در روز آغاز شده و برنامه داریم تا این رقم به 5 میلیون مترمکعب در روز، در روزهای آتی برسد تا بتوانیم در زمستان سال جاری 9 میلیون مترمکعب در روز از این مخزن گاز برداشت کنیم.
 
وی یادآور شد: با بهره برداری از این طرح مشکل کمبود گاز در شمال کشور مرتفع می شود و از گاز ذخیره سازی شده می توان در زمستان استفاده کرد.
 
سامی وند تصریح کرد: شرکت ذخیره‌سازی ایران شرکت موفقی بوده و با پشتوانه مسولان توانسته موفقیت هایی را در پیشبرد اهداف توسعه خود دست یابد.
 
وی تاکید کرد: شرکت ذخیره‌سازی ایران هنوز در اول راه است از آنجا که ایران دارنده نخستین گاز در جهان است باید در ذخیره سازی نیز به رتبه نخست دست پیدا کند چرا که ذخیره سازی پشتوانه صادرات، مصرف و تولید است اگر ذخیره‌سازی داشته باشیم مشکلی در تامین سوخت زمستانی نخواهیم داشت.
 
** اجرای پروژه‌های جدید در شرکت ذخیره سازی

 مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز ایران در خصوص برنامه های جدید این شرکت اظهار داشت: نصرآباد کاشان، احمدی شیراز، گرگان و یوزچای ورامین همچنین پروژه‌هایی در غرب از برنامه های جدید شرکت ذخیره‌سازی است.
 
سامی وند افزود: این شرکت توانسته هم اکنون 4 میلیارد متر مکعب گاز را ذخیره سازی کند.
 
وی تاکید کرد: شرکت ذخیره سازی ایران تنها شرکتی است که تمام تجهیزات، طراحی و نصب و بهره برداری توسط متخصصان داخلی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار