عضو کمیسیون برنامه‌ و‌ بودجه مجلس:

رابطه میان عرضه و تقاضا موجب ثبات بازار می‌شود

عضو کمیسیون برنامه‌ و‌ بودجه مجلس گفت: دولت باید سیاست‌های تثبیت‌ قیمت را در پیش گیرد و ایجاد رابطه بین عرضه و تقاضا بازار را با ثبات خواهد کرد.

سعید زمانیان، عضو کمیسیون برنامه‌ و‌ بودجه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در بازاری که تعادل برقرار نباشد لطمه‌ اصلی را مردم و به ویژه اقشار آسیب‌پذیر می‌بیند و نقش دولت در این حوزه نقشی حکومتی است و دولت در مواقعی که احساس می‌کند تعادل بازار به هم خورده است و قیمت‌ها غیرواقعی بالا می‌رود از ابزارهای مختلف نظارتی و تعادل بخشی استفاده کند و عدم ورود دولت در این حوزه منجر به دامن زدن بیشتر رکود تورمی خواهد شد.
 
زمانیان در ادامه تصریح کرد: تقاضای بالا و عرضه پایین خود به خود می‌تواند منجر به گرانی و بی‌ثباتی شود و اگر روی قیمت‌ها کنترل و نظارتی نباشد قیمت‌ها یک شبه ره صد ساله را خواهند رفت.
 
وی در واکنش به این بحث که دولت نرخ حامل‌های انرژی برای برای سه سال آینده را اعلام کند گفت: همیشه افزایش قیمت‌ها به سیستم اقتصادی، اجتماعی و حتی به زیرساخت‌ها شوک وارد می‌کند و این که امروز هزینه 3 سال آینده را پرداخت کنیم اقدامی نامناسب است.
 
نماینده مردم شهرکرد گفت: دولت باید با شیب ملایم افزایش قیمت‌ها را هر سال برای همان سال برنامه‌ریزی کند نه برای 3 یا 4 سال آینده چون این اقدام باعث رکود و بی‌ثباتی در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عرضه ، تقاضا ، ثبات ، بازار ، تثبیت ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار