فرافکنی در جریان مذاکرات

رویترز: ایران برنامه موشک‌های بالستیک خود را توسعه داده است

رویترز در گزارش امروز خود با استناد به آنچه ادعا می‌کند گزارشی محرمانه از سازمان ملل است مدعی شده توسعه برنامه موشک های بالستیک ایران باعث پیچیده شدن مباحث در مذاکرات وین شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در حالیکه مذاکرات هسته‎ای در وین در جریان است، رویترز مدعی شده گزارشی محرمانه از سازمان ملل متحد حاوی اطلاعاتی درباره توسعه توانمندی‌های موشکی ایران است که فرایند مذاکرات هستهای با 1+5 را پیچیده‌تر می‌کند.
 
رویترز مدعی شده گزارشی محرمانه که یک هیئت کارشناسی سازمان ملل تدوین آن را به عهده داشته‌اند بر این موضوع تأکید کرده که ایران در خلال مذاکرات خریداری مواد غیرقانونی برای برنامه موشکی و هسته‌ای خود را کاهش داده است؛ اما همین گزارش در عین حال مدعی است که ایران برنامه موشک‌های بالستیک خود را توسعه داده است.

در این گزارش ادعا شده است: "ایران همچنان به توسعه برنامه‌های موشکی و فضایی خود ادامه می‌ هد. در اوت 2013 یک سایت پرتاب موشک جدید در چهل کیلومتری شهر شاهرود کشف شده است. همچنین ایران در حال تکمیل یک سایت موشکی بزرگتر در مرکز فضایی امام خمینی در شهر سمنان است که برای پرتاب موشکهای بالستیک و موشکهای ماهواره ای کاربرد دارد."
 
رویترز در این گزارش ادامه می‌دهد جدال‌ها بر سر برنامه موشکی ایران در حال حاضر از پشت درهای بسته وین به بیرون درز کرده و هیئت آمریکایی به صراحت گفت که واشنگتن به دنبال بحث درباره جنبه‌های نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران و همچنین برنامه موشک بالستیک این کشور است.
 
به گفته دیپلمات‌های نزدیک به مذاکرات، انگلیس، فرانسه و آلمان با دیدگاه آمریکا در این خصوص موافقند اما روسیه موافق نیست.
 
این هیئت کارشناسان سازمان ملل در این گزارش 49 صفحه‌ای متذکر شده است که بحث نظارت بر فعالیتهای موشکی ایران کار آسانی نیست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۲۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام اره بابام!بااین کشورهاودولتهای زورگوبایدمثل خودشون عمل کرد
آخرین اخبار