محبی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بازار قطعات یدکی کنترل نمی شود/ آمار واردات قطعات خودرو شفاف نیست

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با بیان اینکه آمار واردات قطعات خودرو شفاف نیست، گفت: هیچ ضوابطی برای کنترل بازار قطعات یدکی کشور وجود ندارد از این رو بعضا قطعه بی کیفیت چینی به اسم قطعه ارجینال ایرانی در این بازار توزیع می شود.

آرش محبی نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مقصد قطعات خودرو دو بازار است، اظهار داشت: بخشی از قطعات به کارخانه های تولید خودرو و بخشی به بازار قطعات یدکی فرستاده می شوند.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور افزود: متاسفانه هیچ ضوابطی برای کنترل بازار قطعات یدکی کشور وجود ندارد از این رو بعضا قطعه بی کیفیت چینی به اسم قطعه ارجینال ایرانی در این بازار توزیع می شود.

وی ادامه داد: کنترل این حوزه در اختیار صنعت گران نیست از این رو لازم است دستگاه های اجرایی، وزارت صنعت، گمرک و دستگاه تعزیرات با همکاری یکدیگر این معضل را حل و فصل کنند.

محبی نژاد با اشاره به اینکه گاهی بازار مجبور به واردات این نوع قطعات می شود، گفت: زمانی که تولیدکننده ایرانی دچار زیان دهی شده و کارخانجات قطعه ساز ورشکسته می شوند، پس بازار به دلیل کششی که دارد مجبور به واردات قطعات بی کیفیت خارجی به اسم ایرانی می شود که این موضوع کمر قطعه سازی کشور را می شکند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که قطعات خودرو هم به صورت قاچاق و هم به نام تعرفه های دیگر، وارد کشور می شود آمار واردات قطعات هم چون واردات خودرو دقیق نیست.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور اظهار داشت: تا زمانی که سیستم نظارتی کاملی نداشته باشیم احتمال هر گونه اشتباهی در این بازار وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
وارد کننده قطعات یدکی از چین ، خائن به ملت است . این بی غیرت ها سفره کارگران ایرانی را تنگ می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
احسنت
آخرین اخبار