کمیسیون عالی انتخابات افغانستان؛

15 میلیون برگه رای‌دهی برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان چاپ شده است

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات از چاپ و آماده شدن ۱۵ ملیون برگه رای دهی برای دور دوم خبر داد و گفت برگه‌های چاپ شده در حال بسته بندی شدن است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدای افغان:"نور محمد نور" روز شنبه در یک نشست خبری گفت: به‌ خاطر اینکه امنیت انتقال مواد به خطر نیفتد به صورت غیر علنی و به دور از رسانه‌ها عملیات انتقال صورت خواهد گرفت. 

"نور" با اشاره به اینکه در انتخابات شانزده فروردین به خاطر نبود امنیت بعضی از مراکز و محلات به روی مردم باز نبوده است گفت: از تجارب دور قبل در این دور استفاده خواهد شد و امنیت مراکزی در دور گذشته بسته مانند نیز تامین خواهد شد. 

وی از چاپ و آماده شدن 15 میلیون برگه رای‌دهی برای دور دوم خبر داد و گفت یرگه‌های چاپ شده در حال بسته بندی شدن است. 

بنابر گفته های سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، این کمیسیون با استفاده از تجارب دور قبل و ایجاد مراکز رای دهی پشتیبان از کمبود برگه که در دور گذشته اتفاق افتاد نیز جلوگیری خواهد کرد. 

"نور" با تاکید بر اینکه در دور دوم یک رای هم سرنوشت ساز است گفت: برای تمام نهادهایی که کارت ناظرین گرفته‌اند، استفاده از همان کارت دور قبل برای نظارت بر روند انتخابات میسر است. 

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات از دو نامزد رقابت کننده خواست تا ناظران شان را بر اساس محلات معرفی کنند. 

وی افزود: برای ناظران دو نامزد رقابت کننده در این دور جمعا 50000 کارت نظارت چاپ شده است که به صورت برابر برایشان توزیع خواهد شد. 

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: در محلاتی که روند رای دهی به اتمام می‌رسد، ناظران نامزدان بر روی جدول نتایج شمارش آن‌ها باید امضا کنند. 

وی علت این امر را جلوگیری از بروز مشکلات و پیگیری شکایات نامزدان عنوان کرد و گفت: اگر در پایان جدول نتایج یک محل امضا نشده باشد، بعدا نامزد مربوطه حق ثبت شکایت را در مورد همان محل نخواهد داشت. 

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان  همچنین گفت که امروز نتایج ابتدایی انتخابات شورای ولایتی را نیز اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار