حقانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

پیگیری شورا برای مصادره پارک فرمانیه/ قطع 140 درخت و تخریب پارک با مجوز مراجع قضایی

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در روز روشن 140 درخت در یک پارک محلی در فرمانیه قطع شده و شورا پیگیر مصادره این پارک به نفع مردم خواهد بود.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: متاسفانه از طریق یکی از ساکنان محلی در فرمانیه از تخریب یک پارک و قتل عام 140 درخت توسط لودر اطلاع پیدا کردم در حالی که این پارک در پهنه G111 قرار دارد و حتی با داشتن مالک نیز نمی‌تواند اجازه ساخت و ساز به آن داده شود.
 
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد؛ این پارک که در خیابان فرمانیه، خیابان نارنجستان هفتم، نبش کوچه نیلوفر قرار دارد نزدیک به 20 سال است که درختان آن کاشته شده‌اند و حالا به صورت ناگهانی مالک پیدا کرده است.  
 
وی افزود: این زمین سالهاست به عنوان یک پارک عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شهرداری نیز برای آن تاسیسات روشنایی و آب‌رسانی فراهم کرده است.  
 
حقانی در ادامه بیان داشت: متاسفانه این کار با مجوز مراجع قضایی صورت گرفته و به نظر می‌رسد مالک آن نیز یک بساز و بفروش است در حالی که حتی اگر مالیکت آن نیز قانونی باشد به دلیل قرار گیری آن در پهنه G111 به هیچ عنوان نباید درختان آن قطع و ساخت و ساز در آن صورت گیرد.  
 
وی ادامه داد: شهرداری در این زمین از محل پول مردم هزینه کرده است و مالک قانونی یا غیر قانونی فعلی آن حق ندارد اموال مردم را قطع و قمع کند و کابل‌ها و تاسیسات لوله کشی آنرا تخریب کند.  
 
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: هنوز 2 ماه از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به باغات و فضای سبز نگذشته است و مسئولین باید پاسخگویی این بی‌توجهی باشند و شورا و شهرداری نیز قطعا پیگیری خواهند کرد و این پارک را به نفع مردم مصادره خواهند کرد و مالک نیز موظف به پرداخت خسارت وارده خواهد بود.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: شهرداری ، مالک ، فرمانیه ، پارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار