آیت‌الله سلیمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تعداد نمایندگان خبرگان رهبری در انتخابات آتی بدون افزایش باقی می‌ماند

نماینده مردم زاهدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تعداد نمایندگان فعلی خبرگان رهبری بر اساس آخرین قانونِ تصویب شده و همچنین جمعیت موجود است لذا قانونی برای تغییر در دستور کار نیست.

"آیت‌الله عباسعلی سلیمانی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به احتمال تغییر در تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به جهت افزایش جمعیت استانی اظهار داشت: تعداد نمایندگان فعلی خبرگان رهبری بر اساس آخرین قانونِ تصویب شده و همچنین جمعیت موجود است لذا قانونی برای تغییر در دستور کار نیست.

وی با بیان اینکه آمار جمعیتی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تعریف شده است، گفت: آمار جمعیتی خبرگان رهبری بالغ بر جمعیت تقریبا پانصد هزار نفر یا یک‌ میلیون نفر است که البته تناسب در این میان باید رعایت شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به دلیل اینکه تاکنون در هیچ کدام از استان‌های سراسر کشور افزایش جمعیت در این حد و حدود نداشته‌ایم، تعداد نمایندگان حاضر در مجلس خبرگان هم به تبع آن افزایش نمی‌یابد و در حال حاضر هم، استانی را که از سقف تعیین شده جمعیتی بالا رفته باشد، نداریم.

آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه در آیین‌نامه مجلس خبرگان رهبری سقف تعیین شده‌ای برای تعداد عضویت نمایندگان به تناسب جمعیتی استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: آن زمانیکه تناسب جمعیتی و تعداد نمایندگان در مجلس خبرگان به تصویب رسید، ملاک تناسب بر جمعیت استان قرار گرفته بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: به عنوان مثال استان زاهدان دارای جمعیتی در حدود دو میلیون نفر است که به تناسب آن دو نماینده در خبرگان رهبری حضور خواهند یافت و اگر چنانچه جمعیت موجود از مرز به طور تقریبی سه میلیون نفر عبور کند یک نماینده دیگر باید به این دو نفر در مجلس خبرگان اضافه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار