فرمانده انتظامی شهرستان کرج؛

راه‌اندازی یگان فوریت‌های پلیس 110/ اعتراف باند سارقان خودروهای مدل بالا به 30 فقره

فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: فرماندهی انتظامی شهرستان کرج با راه‌اندازی یگان فوریت‌های پلیس 110 زمان حضور ماموران در صحنه‌ها را به 10دقیقه رسانده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  سید حسین سید حقیقی در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای طرح راه‌اندازی یگان فوریت‌های پلیس 100طرح زمان حضور ماموران در صحنه به 10دقیقه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه فرمانده ناجا امسال را سال مقابله با سرقت نامگذاری کرده‌اند تصریح کرد: در راستای اجرای این تدابیر، پلیس استان البرز در کرج، طرح ویژه و نویی را برای شناسایی و دستگیری سارقان و همچنین پیش بینی و پیشگیری از جرائم به اجرا گذاشته است که مهم‌ترین آن‌ها راه‌اندازی یگان فوریت‌های پلیس 110 در شهرستان می‌باشد.

وی افزود: با راه‌اندازی یگان فوریت‌های پلیس 110 زمان حضور ماموران در موارد فوریتی به 10دقیقه رسیده است و با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مردم حضور سریع ماموران در موارد نیاز فوریتی بوده بازخوردهای اولیه اجرای این طرح حاکی از رضایتمندی شهروندان بوده است.
وی درادامه از دستگیری باند 9 نفره سارقان خودروهای مدل بالا به 30 فقره اعتراف خبر داد و افزود: فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در بیست و هشتم اردیبهشت ماه در پی وصول گزارشاتی از جانب شهروندان درخصوص اینکه فردی اقدام به زدن زنگ منازل در منطقه باغستان می‌نماید بلافاصله واحدی از کلانتری 19 باغستان جهت بررسی موضوع به محل اعزام گردید.

وی گفت: با مراجعه واحد کلانتری 19 باغستان به آدرس موردنظر مظنون شناسایی و جهت تحقیقات تکمیلی به کلانتری دلالت داده شد.
سید حقیقی با اشاره به اینکه در تحقیقات تکمیلی صورت گرفته از سوی ماموران انتظامی کلانتری 195 باغستان صورت گرفت افزود: متهم به هویت(ک.ج) از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار می‌باشد که در ادامه با تخصصی‌تر شدن تحقیقات وی معترف شد با همراهی یکی از دوستان به هویت(م-ی) قصد ارتکاب سرقت داشته‌اند اما از همدستش هیچ گونه آدرسی در دست نداشته است و با زدن زنگ منازل به دنبال آدرس منزل وی بوده که دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: با توجه به اطلاعات حاصله عوامل انتظامی کلانتری 19 باغستان با استفاده از شگردهای خاص موفق به شناسایی محل متهم دوم شد که با مراجعت ماموران به محل متهم با رویت آن‌ها اقدام به فرار با استفاده از یک دستگاه خودروی پراید هاچبک قرمز مسروقه می‌نماید ولی نهایتا پس از 40 دقیقه تعقیب و گریز ماموران انتظامی با روش‌های پلیس موفق به دستگیری وی شدند.

*دستگیر باند سارقان داخل خودرو

وی همچنین از دستگیری باند سارقان داخل خودرو خبر داد و گفت: با اعلام انهدام یک باند دیگر سارقان در 16 اردیبهشت ماموران گشت موتوری 110 در حدود ساعت 9 در حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو پژو پارس با یک سرنشین مشکوک شدند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از استعلام پلاک خودرو متوجه سرقتی بودن این خودرو شدند افزود: با نزدیک شدن ماموران گشتی به خودرو راننده آن متوجه حضور ماموران شده و اقدام به فرار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که این سارقان به دلیل اعتیاد و نیاز مالی جهت تامین آن اقدام به سرقت می‌کنند.

وی گفت: تاکنون 31 مالباخته این باند شناسایی شده و پرونده پیگیری‌های بعدی همچنان در پلیس آگاهی مختوم است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج در تشریح یک پرونده دیگر با بیان اینکه در پی وقوع سرقت‌های به عنف در سطح شهرستان‌های کرج توسط دو نفر موتورسوار که صورت‌های خود را با ماسک‌های پزشکی پوشانده و با استفاده از سلاح سرد در کنار بانک‌ها، دفاتر پیشخوان کمین و اقدام به سرقت توام با زور از مردم می‌کردند رسیدگی به این موضوع در دستورکار تیم اطلاعات و تجسس کلانتری 11مرکزی قرار گرفت که آنها با استفاده از شگردهای خاص پلیس و بررسی دوربین‌های مداربسته محل‌های وقوع جرم،‌ موفق به شناسایی سارقان به هویت‌های (ع)و(ت) شدند.

سید حقیقی با بیان اینکه با همکاری ماموران چند کلانتری نهایتا یکی از سارقان به هویت (ع-ت) 22ساله در حالی که در بلوار شهید فهمیده در مسیر خلاف جهت خودروها در حال حرکت بود در کمین عوامل کلانتری 11گرفتار شد و در ادامه طی پیگیری‌های آنی همدست 19 ساله وی نیز با دو قبضه سلاح سرد از آنان کشف شد این افراد در اعترافات خود به 25فقره سرقت به عنف در مناطق مختلف کرج اعتراف کردند که تاکنون 14 مالباخته این باند شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهمان در سوابق خود ایراد ضرب و جرح، شرکت در تخریب، سرقت و مشارکت در چندین فقره سرقت مقرون به آزاد را دارند که پرونده این افراد در حال پیگیری بوده و شهروندان می‌توانند جهت شناسایی آنان و اعلام شکایت به کلانتری 11مرکزی و پلیس آگاهی مراجعه کنند.

سیدحسین سیدحقیقی در خصوص آمار اقدامات شاخص در خصوص مبارزه با جرایم در سال 93 نیز گفت: امسال نسبت به سال 92 در بخش کشفیات با 58 درصد افزایش همراه بودیم در حالی که در انواع سرقت‌ها نیز در مقایسه با سال گذشته با روند کاهشی همراه بودیم.
انتهای‌پیام/
برچسب ها: یگان ، فوریت های ، پلیس 110
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار