با تکمیل زیر ساخت ها؛

فرودگاه جیرفت ماه آینده به بهره‌برداری می رسد

استاندار کرمان اعلام کرد: پیشرفت فیزیکی احداث فرودگاه جیرفت مناسب است و تقریباً ساخت آن تمام شده و امیدورایم طی ماه آینده شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علي‌رضا رزم‌حسینی استاندار كرمان به‌طور سر زده به فرودگاه جیرفت رفت و از مراحل ساخت و تکمیل فرودگاه بازدید کردند.

وی در حاشیه بازدید خود از فرودگاه جیرفت در ارتباط با بهره‌برداري مجدد از فرودگاه جيرفت گفت: روند کار این فرودگاه مراحل پایانی خود را طی می‌کند که امیدواریم خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی بیان داشت: روند فعالیت این فرودگاه به رفع مشکلات کشاورزان و مردم منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

استاندار کرمان تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی احداث فرودگاه جیرفت مناسب است و تقریباً ساخت آن تمام شده و امیدورایم طی ماه آینده شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

در ادامه محمد نخعی مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان در مورد روند اجرایی باند فرودگاه جیرفت گفت: در حال حاضر عملیات تطویل باند فرودگاه جیرفت به سه هزار و 400 متر و تعریض آن با 60 متر به اتمام رسیده است.وی ادامه داد: در روزهای آینده خط‌کشی باند انجام می‌شود که با اتمام خط‌کشی باند، فرودگاه جیرفت آماده عملیات پروازی است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با بیان اینکه دستگاه‌های كمك ناوبری نیز در حال راه‌اندازی است، تصریح کرد: عوامل پروازی این فرودگاه خرداد‌ماه سال‌جاری آماده بهره‌برداری است.
 
 نخعي ادامه داد: زیرساخت روشنایی باند فرودگاه نیز به پایان رسیده، همچنين خريد تجهيزات مذكور از طریق ستاد شرکت فرودگاه‌های کشور برای نصب روی باند در حال پيگيري است.

وي اصلاح و بهسازي فضاي سبز ورودي در محوطه پايانه، اجراء مسير دوم خروجي از فرودگاه جيرفت به طول 1400 متر با عرض 9 متر را با مشاركت شهرداري از دیگر فعالیت‌های در حال اجرا عنوان کرد.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: جایگاه سوخت‌گیری هواپیماها آماده شده و بهسازی ترمینال ساختمان ایمنی و سپاه با 95 درصد پيشرفت فيزيكي، راه‌اندازي سامانه سرمايشي، افزايش صندلي براي تكريم مسافران نیز در حال انجام  و بعضا اتمام يافته است.

نخعی عنوان کرد: هم‌اکنون تجهیزات هواشناسی با مساعدت اداره‌كل هواشناسي استان نیز در فرودگاه جیرفت نصب و راه‌اندازي شده است.

مدیرکل‌ فرودگاه‌های استان کرمان ادامه داد: تاکنون 100 میلیارد ریال برای توسعه عوامل پروازی فرودگاه جیرفت هزینه شده و برای سایر زیرساخت‌ها 35 میلیارد ریال ديگر نیاز است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار