تشکیل جلسات کمیسیون‌های مجمع در خصوص بیماری‌های واگیردار:

"تصویب استراتژی جهانی کنترل سل" در "مجمع جهانی بهداشت"

استراتژی جهانی کنترل سل توسط کمیسیون فنی در مجمع جهانی بهداشت تصویب شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ به نقل از سایت رسمی سازمان جهانی بهداشت نخستین جلسه کمیسیون A با مباحثی در زمینه بیماری‌های واگیردار آغاز شد و اعضا کمیسیون طرح جدید استراتژی جهانی کنترل سل را تصویب کردند.

این گزارش حاکی است، این طرح که بر جلوگیری، درمان و کنترل سل پس از 2015 هدف‌گذاری شده است، با هدف پایان بخشیدن به شیوع جهانی سل برنامه ریزی شده و انتظار می‌رود تا سال 2030 مرگ‌های ناشی از سل را 95 درصد و موارد جدید مبتلا به آن را 90 درصد کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، این طرح دولت‌ها را به اتخاذ و اجرای استراتژی با تعهد و سرمایه‌گذاری سطح بالا دعوت کرده و بر خدمت به جمعیت‌های آسیب‌پذیر به عفونت‌ها با دسترسی ضعیف به مراقبت‌های بهداشتی تاکید دارد.

این گزارش می‌افزاید: این راهبرد نیاز به تعامل دستگاه‌های مرتبط با سلامت در زمینه‌های اجتماعی، حمایتی، کار، مهاجرت و دادگستری، را بیش از پیش طلب می‌کند.

طرح از هیئت دبیران سازمان جهانی بهداشت می‌خواهد تا، با توجه به اهمیت مقابله با مشکل مقاوت دارویی سل و ارتقای همکاری ماورای مرزهای بین‌المللی، به اعضا در اتخاذ و عملیاتی‌سازی این استراتژی کمک کند. همچنین از سازمان جهانی بهداشت خواسته شده تا اجرای طرح را نظارت کرده و پیشرفت در بازه‌های زمانی مشخص و در زمینه اهداف 2035 را ارزیابی کند.

این گزارش در پایان خاطرنشان می‌کند، تعداد تخمینی مردم مبتلا شونده به سل با سرعت کمی در حال کاهش بوده و جهان در پی رسیدن به اهداف توسعه هزاره برای واژگونی گسترش سل تا سال 2015 است. اگرچه سل یکی از کشنده‌ترین بیماری‌های واگیردار باقی می‌ماند که در همه مناطق جهان حضور دارد.

گفتنی است، در سال 2012، 8.6 میلیون نفر به سل مبتلا شدند و 1.3 میلیون نفر بر اثر سل جان خود را از دست دادند. در این سال در حدود 45000 نفر مقاوت به ویروس سل ایجاد شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار