وال استریت ژورنال:

توافقات جدید ایران و آژانس می‌تواند جان تازه‌ای به مذاکرات هسته‌ای بدهد

ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته توافق کردند موضوعات جدیدی را درباره فعالیت های هسته ای گذشته ایران مورد بحث و بررسی قرار دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال- توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پاسخگویی ایران به برخی از سئوالات بازرسان آژانس مربوط به فعالیت های هسته ای گذشته می تواند جان تازه ای به ساختار مذاکرات هسته ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک برای رسیدن به توافقنامه هسته ای جامع و دائم بدهد. 

وال استریت ژورنال نوشت: توافقنامه هسته ای میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های گذشته ایران در حالی است که یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا هفته گذشته گفته بود مذاکرات ایران و آژانس بسیار حساس است و می تواند خط مشی توافقنامه هسته ای نهایی در بیستم ژوئیه آینده را تعیین کند. در جلسه هفته گذشته ایران و گروه پنج بعلاوه یک متشکل از آمریکا ، انگلیس ، فرانسه ، روسیه ، چین و آلمان پیشرفت کند و آهسته در گفتگوهای ایران و آژانس یکی از موارد مورد بحث در جلسه بود. 

در بیانیه مشترک میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید شده است که اقدامات ایران بر اساس چارچوب همکاری ها به اجرا در خواهد آمد. آنها همچنین نسبت به انجام پنج گام عملی تا بیست و پنجم ماه اوت آینده به توافق رسیدند. ایران همچنین موافقت کرده است که مطالعات ، توضیحات و جزوات مربوط به فعالیت های هسته ای خود را در اختیار بازرسان آژانس قرار دهد. ایران موافقت کرده است که این امکان را برای آژانس بین المللی انرژی اتمی فراهم کند تا به سایت های هسته ای بیشتری در ارتباط با دستگاههای سانتریفیوژ مورد استفاده در غنی سازی اورانیوم دسترسی پیدا کند. ضمن آنکه توضیح کاملی از فعالیت رآکتور آب سنگین اراک ارائه کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار