آخرین نطق ریاست جمهوری لبنان؛

سلیمان:دولت و ملت لبنان از مراحل حساسی در سایه شکاف‌های عمیق و تاسف آور عبور کردند

ریاست جمهوری لبنان در آخرین روز ریاست جمهوری خود گفت دولت و ملت لبنان از مراحل حساسی در سایه شکاف‌های عمیق و تاسف آور عبور کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از تارنمای روزنامه النهار: "میشل سلیمان" در آخرین روز ریاست جمهوری خود بر لبنان در سخنانی که در کاخ بعبدا ایراد کرد، گفت: دولت و ملت لبنان از مراحل حساسی در سایه شکاف‌های عمیق و تاسف آور عبور کردند و دعوت‌های من همواره بر برقراری گفتگو تاکید داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گفتگو راه حل معضلات و مشکلات است گفت: دوری گروه‌های سیاسی در لبنان چیزی جز نتیجه تاثیر خارجی نیست و همه ما می دانیم که در حالت انزوا به سر نمی‌بریم.

"سلیمان" با بیان اینکه اتحاد میان گروه‌ها نه فقط به عدم دخالت  در امور کشورهای همجوار منجر می‌شود بلکه بدون تردید به عقب نشینی از همه چیز‌هایی که صفوف ما را متفرق می‌کند، می‌انجامد افزود: 6 سال را بدون اشغالگری و یا جنگ داخلی به سر بردیم و ارتش توانست در مبارزه با تروریسم و شبکه‌های جاسوسی اقدامات خوبی انجام دهد.

ریاست جمهوری لبنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این دوران روابط دیپلماتیک با سوریه داشتیم و این گامی در راستای روابط متمایز بین طرفین بود اما باید در جهت تقویت نقش سفارت‌خانه‌های دو کشور براساس تقویت روابط و احترام متقابل عمل کرد.

وی همچنین از پارلمان و گروه‌های سیاسی لبنانی خواست بدون کُندی در راه انتخاب رییس جمهوری جید این کشور گام بردارند و گفت: عدم پذیرش مسئولیت خالی ماندن کرسی ریاست جمهوری با دموکراسی و میثاق ملی منافات دارد.

"میشل سلیمان" در پایان سخنان خود اظهار داشت: امانت من نزد دولت مصلحت ملی به ریاست "تمام سلام" است که به آن اطمینان داشته و وزرا و رهبران سیاسی را برای حفاظت از کشور به همکاری با وی دعوت می‌کنم.

انتهای پیام/
برچسب ها: میشل ، سلیمان ، ریاست ، جمهوری ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار