معلمی که از دوران جنینی آموزش دادن را آغاز می‌کند!

همه انسانها با 40-50 میلیارد سلول عصبی در مغز به نام نورون به دنیا می‌آیند و ارتباط موثرتر بین این نورونها، منجر به فرآیند یادگیری در فرد می‌شود.

دکتر مهدی دوایی، متخصص روانشناسی و عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم شناختی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ظرف ذهنی هر فرد در بدو تولد مانند یک بادکنک است که هر چه بیشتر اطلاعات وارد ذهن شود، این ظرف و ظرفیت آن هم، افزایش پیدا می‌کند. 

ظرفیت ذهن کودکان تا سنین 8-7 سالگی مشخص می‌شود تا قبل از این سنین، نحوه آموزش‌ها، تعامل کودک با اشیاء، نیروی انسانی، ‌آموزش زبانهای مختلف،‌ انواع بازیها، قصه‌ها و .. .  ظرفیت ذهن کودک را بالا می‌برد. 

این متخصص روانشناس گفت: تحقیقات گسترده نشان می‌دهد مادرانی که در دوران بارداری، جنب و جوش بالایی داشته‌اند و از تعاملات اجتماعی  خوبی برخوردار بوده‌اند، کودک از رشد اجتماعی بالاتری در مقایسه با همسالان خود برخوردار می‌شود. 

همچنین مادرانی که در دوران بارداری با جنین خود در شکم بیشتر حرف‌ می‌زنند و برای او قصه تعریف می‌کنند کودک سریع‌تر و بهتر حرف می‌زند و از گنجینه لغات بالاتری برخوردار است. 

دکتر دوایی ضمن اینکه بهترین راه آموزش به کودکان را یادگیری حین بازی دانست،‌ گفت: ثابت شده اگر با کودک 3-2ساله، ‌به مدت چند ماه به یک زبان دیگر صحبت شود این کودک در سنین مدرسه با سرعت و علاقه بیشتری این زبان را فرا می‌گیرد. 

بنابراین می‌توان شروع فرآیند یادگیری را قبل از تولد کودک و از دوران جنینی دانست و بیشترین فرد تاثیر گذار در زندگی هر کودکی، ‌مادر اوست. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کودک ، جنینی ، قصه ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار