شهید فلاحت پور به ما یاد داد جبهه را از خرمشهر به سوی مقاومت حزب الله ببریم

مصطفوی دوست و همکار دیگر شهید فلاحت پور گفت: این شهید به ما یاد داد که جبهه کار در راه خدا را از حلبچه و خرمشهر باید به سمت مقاومت حزب الله ببریم. ما امروز نیز موظف هستیم خاکریزهای خود به سمت مبارزه با دشمن ببریم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران عصر روز گذشته یکشنبه 4خردادماه93 آیین بزرگداشت شهید "مهدی فلاحت پور"،از تصویربرداران گروه روایت فتح در کافه نخلستان اوج برگزار شد. در این مراسم "محمد حسین قدمی" از دوستان و همکاران شهید فلاحت پور به ذکر خاطره‌ای از این شهید پرداخت. وی گفت: نحوه آشنایی من با شهید فلاحت پور به مجموعه روایت فتح بر می‌گردد. من پیش از حضور در روایت فتح چیزهایی می‌نوشتم و همین باعث شده بود که شهید آوینی از سبک نوشتن من خوشش بیاید. حدود دو هفته در موسسه بودیم و در طول این دو هفته آموزش‌های اولیه برای ساخت مستند را می‌دیدیم. شهید آوینی به من گفت که شما به همراه یک فیلمبردار به خط بروید و کارتان را آنجا آغاز کنید، در بین فیلمبردارها شهید فلاحت پور نصیب ما شد.

شهید فلاحت پور در حلبچه اشک می‌ریخت و فیلم می‌گرفت

وی افزود: شهید در طول کار بسیار منظم بود و همیشه برای کارهای خودش برنامه‌ریزی داشت. چندباری پیش آمده بود که بچه‌ها فیلمبرداری می‌کردند ولی از فیلم‌های گرفته شده محتوای به درد بخوری بیرون نمی‌آمد. شهید فلاحت پور از این وضعیت ناراحت بودند و تذکر می‌دادند که این فیلم ها بیت المال است و باید قبل از فیلمبرداری یک برنامه ریزی صورت بگیرد که چه چیزی می‌خواهیم. هیچوقت عصبانیت ایشان را ندیدم. در کارش جدیت داشت، حتی اگر عصبانی هم می‌شد بلافاصله لبخند می‌زد. یک هنرمند واقعی و خوش ذوق بود و به کار خودش عشق می‌ورزید. شب ها دوربین را کنار خودش می‌گذاشت و می‌خوابید. همیشه به فکر دیگران بود. در منطقه حلبچه که وارد شدیم شروع کرد به کمک کردن مردم منطقه. حتی زمانی هم که داشت فیلمبرداری می‌کرد، اشک می‌ریخت و فیلم می‌گرفت.

شهید فلاحت پور به ما یاد داد که جبهه را از حلبچه و خرمشهر باید به سمت مقاومت حزب الله ببریم

مصطفوی دوست و همکار دیگر شهید فلاحت پور، نیز در این مراسم حضور داشت و به توصیف شخصیت شهید پرداخت. وی گفت: ما باید به سمتی برویم که بتوانیم تشخیص دهیم در کدام جبهه باید بجنگیم. یکی از دغدغه‌های شهید این بود که آیا در جایی که قرار دارد، می‌تواند به تکلیفش عمل کند؟به همین خاطر تشخیص داد که وقایع جنگ را ثبت کند، و حضورش در همه مناطق از جنس تکلیف بود. هر کجا بود کاری را انجام می داد که مابقی افراد از آن غافل بودند.به عنوان مثال وقتی به حلبچه رفتیم، شروع کرد به جمع آوری آدم‌های بی پناه و از غذای خودمان به آن‌ها داد.

مصطفوی افزود: ما باید همچون شهید فلاحت پور به آن چیزی که احساس می‌کنیم تکلیفمان است عمل کنیم. این شهید به ما یاد داد که جبهه کار در راه خدا را از حلبچه و خرمشهر و ... باید به سمت مقاومت حزب الله ببریم. ما امروز نیز موظف هستیم خاکریزهای خود به سمت مبارزه با دشمن ببریم.اگر شهید فلاحت پور امروز زنده بود تکلیف خودش می‌دانست که با تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها بجنگد.

در پایان این مراسم از پدر و همسر شهید مهدی فلاحت پور تقدیر به عمل آمد.

مهدی فلاحت پور، در سال 1343 به دنیا آمد و از سال 1366 وارد گروه تلویزیونی جهاد سازندگی شد ، تصویر برداری چند قسمت از مجموعه روایت فتح ، دسته ایمان و ... از کارهای مهم اوست. وی که عضو گروه تصویر برداران روایت فتح بود، در پی ماموریتی که از طرف شبکه دوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به لبنان داشت به هنگام تصویر برداری ، در جریان تهاجم هواپیمای جنگنده اسرائیلی به آن منطقه به شهادت رسید . شهید مهدی فلاحت پور برنده دیپلم افتخار و جایزه بهترین فیلم برداری برای مجموعه فیلم روایت فتح در سال 1371 شده است.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.