عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ساخت کارخانه‌های فناوری سنگ مورد بی‌توجهی قرار گرفته است

قاضی‌پور گفت: تاکنون چندین مرتبه برای ساخت کارخانه‌های فناوری سنگ درخواست داده شده ولی مورد بررسی قرار نگرفت.

نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کشور دارای چندین معدن بزرگ سنگ مرمر، به خصوص در شهر آذربایجان غربی است.
 
وی با بیان این که در سراسر کشور سنگ‌ها به صورت خام صادر می‌شوند، افزود: پس از فناوری‌های لازم این سنگ‌ها با هزینه کلان به کشور بازگردانده می‌شود این در حالی است که تاکنون چندین مرتبه برای ساخت کارخانه‌های فناوری سنگ‌ها، درخواست داده شده ولی مورد بررسی قرار نگرفته است.
 
قاضی‌پور در ادامه بیان کرد: فناوری سنگ‌ها بیشتر در ایتالیا صورت می‌گیرد که اگر وزارت صنعت و معدن خود را موظف به تولید نیروهای متخصص در این کند، علاوه بر اشتغال زایی و تولید سرمایه ملی، از پرداخت هزینه‌های کلان جلوگیری می‌شود.
 
وی تصریح کرد: طرح جامع معدن که شامل جلوگیری از خام فروشی است باید در وزارت صنعت و معدن اجرا شود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: متاسفانه کشور ما در بخش اکتشافات ضعیف است که اگر این امر در مسیر رشد قرار بگیرد می‌توان معادنی با فلزات ارزشمند را به بهره‌ببرداری رساند.
 
این نماینده مجلس افزود: در حال حاضر بیشتر کارخانجات و معادن در شهر اصفهان است که استفاده از دستگاه‌های سنتی باعث آسیب به مناقع طبیعی شده، با به روزرسانی فناوری‌ها و دستگاه‌ها علاوه بر آزادی مراتع و کمک به محیط زیست، سهم عظیمی در اشتغال زایی خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار