"ضرغامی" در مراسم اختتامیه هفتمین اجلاس مجمع عمومی رادیو تلویزیون های اسلامی:

رسانه‌های اسلامی باید فرهنگ دین مبین اسلام را ترویج دهند / شاهد معجزات قرانی در دنیا هستیم

رئیس رسانه ملی گفت:‌ مسئولیت رسانه های اسلامی در شرایط كنونی رسالت انبیاء در طول تاریخ اسلام است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ "سید عزت الله ضرغامی" در مراسم اختتامیه هفتمین اجلاس مجمع عمومی رادیو تلویزیون های اسلامی گفت: شما نمایندگان رسانه‌های اسلامی در این اجلاس هستید و حضور صدها رسانه اسلامی در یك مكان، پدیده بسیار مباركی است از این رو اگر بتوانیم از این اجلاس به بهترین نحو بهره برداری كنیم همكاری و تعاون بین اعضای اتحادیه بركات زیادی خواهد داشت. 

وی با بیان اینكه جهان كنونی به دو بخش استكبارگران و جهان اسلام تقسیم شده است افزود: در زمانی كه جهان اسلام با همه معنویت و قداستش در مقابل جهان استكبار ایستاده، وظیفه رسانه‌های اسلامی بسیار مهم و با اهمیت است. 

ضرغامی خطاب به مسولان شبكه‌های رسانه‌های اسلامی گفت:‌ باید دقت كنیم كه دشمن در حال ایجاد انحراف در صفوف به هم فشرده اعضای این اتحادیه است از این رو نباید گذاشت خللی در وحدت اعضای اتحادیه رادیو تلویزیون‌ها ایجاد شود. 

وی گفت: ‌رسانه‌های اسلامی باید هدف خود را اسلام عزیز قرار دهند، اسلام از طریق اسلحه و خشونت پیش نمی‌رود بلكه از قلب‌ها نفوذ می‌كند و رسیدن به این هدف دشمنان را بسیار نگران می‌كند. 

ضرغامی افزود:‌ پیامبر اسلام(ص) بزرگترین، معنوی‌ترین و پربیننده‌ترین رسانه تاریخ بشریت است و رسانه‌های اسلامی اگر بخواهند حرفی را به درستی منتقل كنند باید با رعایت ضوابط صحیح، مانع ایجاد انحراف در مسیر و هدفشان شوند.

رئیس رسانه ملی افزود‌:‌ امروز در همه دنیا سخن از بیداری اسلامی است و ما شاهد معجزات قرانی در دنیا هستیم. 

وی گفت:‌ پیامبر(ص) با همه وجود خود با مردم ارتباط برقرار می‌كرد و به عنوان رسانه‌ای بود كه به خوبی به قلب‌ها نفوذ می‌كرد و می‌خواست پیام خود را به خوبی منتقل و آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و ما هم باید با پیروی از ان حضرت فقط برای رضای خدا حرف بزنیم و قدم برداریم. 

ضرغامی به رسانه‌های اسلامی تاكید كرد: نباید در دام افرادی بیفتیم كه بنام كارشناس و متخصص رسانه، دائم در گوش رسانه‌ها نجوا می‌كنند كه اگر اسلام را به این شكل كه هست معرفی كنید هیچ كس به حرف شما گوش نمی‌دهد. 

وی گفت:‌ این افراد مرتب ادعا می‌كنند كه مردم دنبال آسایش، طنز و خنده هستند و از روش‌های كنونی كه برای معرفی اسلام استفاده می‌شود نتیجه‌ای نخواهید گرفت. 

ضرغامی اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی و نمایش را سه وظیفه مهم رسانه‌ها عنوان كرد كه همه رسانه‌های اسلامی باید در جهت رسیدن به این اهداف تلاش كنند. 

وی گفت:‌ تولید برنامه‌ها در رسانه‌های اسلامی باید در محور اسلام و بتواند به سمت هدف اصلی كه نمایاندن اسلام به جهان است حركت كند و در این مسیر نباید از هدف خود خارج شود. 

ضرغامی افزود: ‌متاسفانه برخی رسانه‌ها در كشورهای اسلامی تنها از فیلم‌ها و انیمیشن‌های غربی در شبكه‌های خود استفاده می‌كنند و خود هیچ تولید محتوی ندارند و این همان هدفی است كه امپراطوری رسانه‌ای غرب بدنبال آن است. 

رئیس رسانه ملی گفت‌:‌ رسانه‌های اسلامی باید فرهنگ دین مبین اسلام را ترویج دهند كه این نیازمند سخن گفتن به زبان مردم است نه اینكه برنامه‌هایی بدون تاثیر و غیر جذاب تولید شود. 

ضرغامی افزود:‌ تبرج و تحقیری كه از جنس زن در رسانه غربی تبلیغ می‌شود منطبق با تفكرات جاهلیت در صدر اسلام است و آن‌ها بدنبال ترویج دوران جاهلیت هستند. 

وی گفت:‌در دنیا رقابت‌های رسانه‌ای بسیار زیاد است و شبكه‌های تلویزیونی برای به دست آوردن مخاطب به هر ترفندی دست می‌زنند در صورتیكه رادیو تلویزیون‌های اسلامی باید انگیزه رقابت سالم را در بین رسانه‌ها ایجاد كنند و در دام رسانه‌های غربی نیفتند. 

رییس رسانه ملی گفت: وحدت جهان اسلام و مقابله با استكبار جهانی شعار اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی است زیرا وحدت در اسلام اصالت دارد و یك توصیه سیاسی نیست. 

ضرغامی افزود: پشت پرده ‌رسانه‌های غربی كه ترور، كشتار وخشونت و مبارزه با مسلمانان را به وضوح نشان می‌دهند استكبار جهانی است و رسانه‌های اسلامی باید در جهت رسوایی و نشان دادن واقعیت اهداف رسانه‌های غربی تلاش كنند. 

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار