تبریز/

پيشنهاد تاسيس شبکه آذري زبان با پخش سراسري

رييس مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي و عضو مجمع نمايندگان شمال غرب کشور تاسيس شبکه آذري زبان با مشارکت شبکه هاي شمال غرب کشور را پيشنهاد کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،  دکتر محمداسماعيل سعيدي در آيين افتتاحيه هيجدهمين جشنواره توليدات صداوسيماي مرکز آذربايجان شرقي در تالار پتروشيمي تبريز اظهار کرد: چندي پيش پيشنهاد تاسيس شبکه آذري زبان را با يکي از معاونت هاي صداوسيما مطرح کردم که مورد استقبال هم واقع شد ولي احساس کردم که تحقق اين پيشنهاد نيازمند رفع برخي نگراني هاست.

وي با تاکيد بر اين که مردم مناطق آذري نشين ظرفيت بزرگي دارند که اين ظرفيت بايد مورد استفاده قرار بگيرد، فهم و شعور و فرهنگ اين مردم را شايسته ستايش خواند و گفت: مردم منطقه با تاسيس اين شبکه به نحوي عمل خواهند کرد که مي تواند نگراني برخي دلسوزان را هم رفع کند.

نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي توجه مردم آذربايجان شرقي و استان هاي آذري نشين به وحدت و همبستگي ملي را مورد تاکيد قرار داد و افزود: مردم آذربايجان در طول تاريخ به استثناي يک دوره زماني که اين خطه مورد تجاوز شوروي سابق قرار گرفت و فرقه اي دست نشانده به وجود آمد، همواره يکپارچگي ملي را مورد توجه قرار داده اند و با حرکتي که درصدد آسيب به وحدت ملي بوده است، مبارزه و مخالفت کرده اند.

سعيدي گفت: تاريخ مردم آذربايجان مملو از مباني اعتقادي و مخالفت با ظلم و ديکتاتوري است و تاسيس شبکه آذري زبان مي تواند به تقويت وحدت ملي در کشور کمک کند.

رييس مجمع نمايندگان استان با اشاره به اين که ارزيابي کمي و کيفي توليدات صداوسيماي مراکز استان ها يکي از اهداف جشنواره توليدات صداوسيماي مراکز استان ها است گفت: نتيجه ارزيابي ها صرفا بايد به اين جشنواره خلاصه نشود و ضمن ارزيابي مستمر اگر ضعفي و آسيبي در توليد برنامه ها بود به مردم گفته شود تا اين ضعف و آسيب مرتفع شود.

سعيدي در ادامه اظهار کرد: هنرمندان شهرستاني نيازمند توجه جدي مسئولان صداوسيماي مرکز هستند تا ظرفيت هاي فراوان اين هنرمندان شکوفا شود/س.
 
  

 

برچسب ها: تاسیس ، شبکه ، آذری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۳:۳۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
به نظر نمیرسه فکر جالبی باشه برای همون شمال غرب خوبه - اگه اینجوری باشه کردی لری اصفهانی بلوچ و......... باید شبکه سراسری به زبان خودشون داشته باشن