اسماعیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کاهش 40 درصدی مصرف "لبنیات" در کشور/احتمال افزایش 33 درصدی "قیمت لبنیات" وجود دارد

مدیرعامل اتحادیه سراسری فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه در صورت اختصاص نیافتن یارانه به تولید قیمت لبنیات 33 درصد افزایش پیدا می‌کند گفت: مصرف لبنیات در کشور 40 درصد کاهش یافته است.

محمدرضا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: در حال حاضر افزایش قیمت نهاده‌ها دستمزد کارگر، انرژی، برق و ... روی هزینه کارخانجات تأثیر زیادی گذاشته است.
 
وی اضافه کرد: سال گذشته ما به دولت پیشنهاد کرده بودیم کارشناسانی چند کارخانه را به عنوان پایلوت مورد بررسی قرار دهند و قیمت واقعی تولید را مشخص نمایند.
 
اسماعیلی با بیان اینکه این پیشنهاد مورد قبول دولت قرار نگرفت ادامه داد: ما امسال نیز پیشنهاد مزبور را مجدداً مطرح کرده‌ایم.
 
وی با تأکید بر اینکه 70 درصد قیمت تمام شده فرآورده‌های لبنی وابسته به شیرخام است، افزود: در صورت تعلق نگرفتن یارانه به شیر قیمت فرآورده‌های لبنی (با شیر خام 1300 تومانی) بین 30 تا 33 درصد افزایش پیدا می‌کند.
 
به گفته رییس اتحادیه سراسری فرآورده‌های لبنی 30 تا 35 درصد قیمت تمام شده تولید لبنیات به سایر عوامل وابسته است.
 
اسماعیلی ادامه داد: اگر قیمت شیرخام به بیش از 1300 تومان افزایش یابد میزان رشد قیمت فرآورده‌های لبنی مجدداً بررسی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه کارخانجات در حال زیان‌دهی هستند اضافه کرد: برخی از آنها به دلیل نبود صرفه اقتصادی به فکر تعطیل کردن فعالیت خود هستند.
 
اسماعیلی تأکید کرد: مشکل ما این است که دستگاه‌های دولتی حاضر به شنیدن حرف ما نیستند.
 
وی با اشاره به نقش شیر در تأمین سلامت جامعه گفت: با نگاهی به وضعیت دندانپزشکی‌ها و ارتوپدی‌های کشور می‌توان به عوارض ناشی از عدم مصرف لبنیات در جامعه پی برد.
 
اسماعیلی با اشاره به سخنان برخی مسئولان در رابطه با عم کاهش مصرف لبنیات در کشور تصریح کرد: ما در این زمینه در ارتباط مستقیم با مردم هستیم و به خوبی می‌دانیم که مصرف این محصولات پس از اجرای فاز هدفمندی یارانه‌ها تاکنون بین 35 تا 40 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: قیمت ، شیر ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوری
۰۰:۳۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
خوب قیمت هرچه بره بالا تقاظا کم میشه حالا میخان 33درصد هم بزارن روش معلومه که اصلا تورم به طور کلی مهار شده
آخرین اخبار