اصفهان//

اتاق ها باید در عرصه اقتصاد و فرهنگ توسعه فعال تر عمل کنند

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان نقش اتاق های بازرگانی را به عنوان پارلمان بخش خصوصی در اقتصاد کشور مهم اثرگذاردانست و گفت:اتاق ها باید در عرصه اقتصاد و فرهنگ توسعه فعال تر عمل کنند و در نقد سیاست های دولت جدی تر وارد شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ،«محسن رنانی»در نخستین جلسه کمیته فرهنگ کمیسیون آموزش و پژوهش های کاربردی اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن اصفهان در این جلسه تصریح کرد: حل معضلات اخلاقی فرهنگ کسب و کار با توصیه و حرف درست نمی شود بلکه نیازمند فعالیت و ممارست همه بخش های جامعه بویژه تشکل های اقتصادی از جمله اتاق بازرگانی است.

وی اتاق بازرگانی را بهترین مکان برای تقویت و ایجاد کارهای گروهی و تیمی بین کارآفرینان و فعالان اقتصادی برشمرد و گفت:بخش خصوصی برای اینکه در اقتصاد ایران اثرگذار باشد باید در یکدیگر ادغام شود تا بتواند در عرصه داخلی و خارجی حرف برای گفتن داشته باشد.ایجاد فرهنگ کار گروهی نخستین موولفه برای ادغام شرکت های کوچک و متوسط در یکدیگر است.

وی با اذعان به اینکه توسعه فرهنگی زمینه ساز توسعه اقتصادی در هر کشور است،گفت:به دلیل اینکه در بخش فرهنگ نتوانسته ایم توفیق چندانی بدست آوریم در بخش اقتصاد نیز با مسایل و چالش های جدی روبرو هستیم .

وی توسعه را مرهون دو عامل مادی و ذهنی برشمرد و گفت:در بخش مادی با سرمایه گذاری و ساخت کارخانه جات و راهها و حمل و نقل مدرن می توان به این بخش دست پیدا کرد ولی بخش مهم و اثرگذار توسعه ذهنی در تک تک افراد جامعه است که باعث پایداری و استمرار توسعه در جامعه می شود.

وی افزود:برای توسعه هم باید به ابزار مادی و هم ابزار ذهنی توجه کرد زیرا توسعه مادی بدون توسعه ذهنی فقط رشد اقتصادی نام می گیرد.


انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اصفهان ، اتاق ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.