کنفرانس وزرای امور خارجه غيرمتعهدها آغاز به کارکرد

هفدهمین کنفرانس وزرای امور خارجه کشورهای غیرمتعهد در چارچوب یکپارچه سازی تلاش‌ها برای مبارزه باتروریسم درالجزایر آغاز به کار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، هفدهمین کنفرانس وزرای امور خارجه کشورهای غیرمتعهد در چارچوب یکپارچه سازی تلاشها برای مبارزه باتروریسم درالجزایر آغاز به کار کرد و بحران لیبی و احتمال میانجی الجزایر برای حل آن مهمترین موضوعات مورد توجه در این کنفرانس است.

 وزرای امور خارجه کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها در هفدهمین کنفرانس در الجزایر با موضوعات پیچیده ای روبرو هستند. اما بحران امنیتی لیبی حادترین مسئله ای است که این کنفرانس به آن می پردازد.

"نبیل العربی" دبیرکل اتحادیه عرب در این کنفرانس گفت: بر لزوم پیگیری و بررسی تحولات و ناآرامی ها در لیبی تاکید می کنم. کشورهای عربی و همسایگان لیبی بیشترین مسئولیت را برای کمک به مردم این کشور دارند.

محمد عبدالعزیز وزیر امور خارجه لیبی به خبرنگاران گفت: کارشناسان امروز بیانیه ای را درباره لیبی تنظیم خواهند کرد. پس از این بیانیه نقشه راهی تنظیم خواهد شد تا براساس آن تاثیرات واقعی بر اوضاع این کشور گذاشته شود.

العربیه افزود: در راهروهای این کنفرانس سخنان بسیاری از احتمال میانجیگری الجزایر بین گروه‌های مختلف لیبیائی گفته می شود. 

"رمطان العمامره" وزیر امور خارجه الجزایر به خبرنگاران گفت :ما شیوه ها و پتانسیل هایی داریم که می توان از آن برای حل بحران لیبی کمک گرفت.

به گفته العربیه: موضوع فلسطین در کنار مسئله الجزایر از دیگر موضوعاتی است که در برنامه کاری وزرای امور خارجه کشورهای غیر متعهد درج شده است و انتظار می رود نشست ویژه ای درباره آن تشکیل و بیانیه ای در این خصوص صادر شود.

خبرنگار این شبکه گفت: اگرچه جنبش غیرمتعهدها سازوکاری اجرائی در اختیار ندارد اما این کنفرانس فرصتی مناسب برای نزدیک شدن دیدگاه‌ها به یکدیگر درباره موضوعات حساس بین المللی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار