عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

انرژی "هیدروژنی" یک منبع معتبر برای تأمین سوخت در آینده

رئیس کمیته انرژی‌های نو مجلس گفت: انرژی هیدروژنی به دلیل استقلال از منابع اولیه و دائمی بودن پیش‌بینی می‌شود در آینده نه چندان دور به عنوان حامل انرژی در سراسر جهان به کار گرفته شود.

 
جلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره مزایای بکارگیری انرژی هیدورژنی اظهار داشت: انرژی هیدروژنی به عنوان یک سوخت تمام نشدنی و پاک می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای سایر سوخت‌های متداول گردد و در آینده به عنوان یک حامل انرژی سودمند مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی درباره بکارگیری این نوع انرژی در ایران گفت: این سوخت در حین احتراق مواد آلاینده کمتری تولید می‌کند ولی بکارگیری آن نیاز به تکنولوژی بسیار بالایی دارد که کشور ما به دلیل در اختیار نداشتن منابع کافی نمی‌تواند آن را در مقیاس وسیع تولید کند.
 
وی ادامه داد: برخی از نیروگاه‌های جدید هسته‌‌ای از این عنصر در بسیاری از برنامه‌هایشان استفاده می‌کنند و برخی کشورها این فناوری را برای تولید گاز هیدروژن بکار می‌گیرند.
 
جعفری درباره راهکار پیشرفت دراین زمینه افزود: مهم‌ترین مسئله همان فناوری بکارگیری این انرژی است برای پیشرفت در این حوزه به راکتورهای هسته‌ای با دمای بالا نیاز داریم تا به کمک آن هم برق موردنیاز و هم گاز هیدروژن را تولید کنیم.
 
این نماینده مجلس درباره آینده اقتصاد هیدروژنی گفت: انرژی هیدروژنی به دلیل استقلال از منابع اولیه و دائمی بودن آن پیش‌بینی می‌شود در آینده نه چندان دور تولید و مصرف آن به عنوان حامل انرژی در سراسر اقتصاد جهانی بکار گرفته شود و اقتصاد هیدروژنی به عنوان یک منبع معتبر تثبیت گردد.
 
وی درباره مزیت انرژی هیدروژنی و علت برتری آن نسبت به انرژی‌های دیگر تصریح کرد: از ویژگی‌های انرژی هیدروژنی این است که به راحتی می‌توان آن را از خط لوله انتقال داد و یک سوخت عمومی محسوب می‌شود همچنین به خاطر تولید از آب و مصرف تقریبا منحصر به فرد آن باعث برتری نسبت به دیگر انرژی‌ها است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار