آمريکا رسمأ از "رامی حمدالله" برای سفر به واشنگتن دعوت کرد

یک مسئول فلسطینی اعلام کرد آمریکا به طور رسمی رامی حمدالله نخست وزیر دولت جدید فلسطین را به واشنگتن دعوت کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مسئول فلسطینی که خواست نامش فاش نشود ،گفت دولت آمریکا روز پنجشنبه به طور رسمی از رامی حمد الله خواسته است به واشنگتن سفر و با مقامات بلند پایه دولت و کنگره این کشور دیدار و گفتگو کند .

مسئول ناشناس فلسطینی افزود با توجه به دعوت رسمی واشنگتن از رامی حمد الله ، نخست وزیر دولت فلسطین در ماه ژوئن به واشنگتن سفر خواهد کرد .

مسئول فلسطینی در ادامه افزود دعوت رسمی از رامی حمد الله برای سفر به واشنگتن نشانه این است که آمریکا دولت وحدت ملی فلسطین را به رسمیت می شناسد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه رامی حمد الله را مامور تشکیل دولت وحدت ملی جدید فلسطین کرد .

یک مسئول فلسطینی دیروز اعلام کرد ترکیب اعضای کابینه جدید مشخص شده اند ولی مسئولان فتح و حماس فقط درباره تصدی مقام وزارت خارجه با هم اختلاف نظر دارند.

این مسئول افزود محمود عباس اصرار دارد ریاض المالکی وزیر خارجه شود اما مقامات حماس می خواهند این سمت به زیاد ابو عمرو ازنمایندگان مستقل واگذار شد . ریاض المالکی از سال 2007 وزیر امور خارجه دولت فلسطین در کرانه باختری رود اردن است و عباس اصرار دارد او در مقام خود باقی بماند .

مسئول فلسطینی یادآور شد اگر این مشکل حل شود ، دولت جدید فلسطین در ساعات آینده  اعلام خواهد شد .

از طرف دیگر عزام الاحمد مسئول جنبش فتح در پرونده آشتی ملی گفت آمریکا به طور رسمی به ما ابلاغ کرده است که روند تشکیل و فعالیت دولت جدید را با دقت و از نزدیک
نظارت خواهد کرد و تشکیلات خودگردان فلسطین را تحریم نمی کند .



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار