رییس شورای شهر تهران:

افزایش حقوق غسالان از 12 ماه به 17 ماه/ فراخوان طراحی جایگاه جلوس امام خمینی (ره) در بهشت زهرا

رییس شورای شهر تهران در دیدار و گفتگوی امروز خود با غسالان و غساله‌های بهشت زهرا از افزایش حقوق آنان از 12 ماه به 17 ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه برنامه تهران‌گردی خود این هفته به بهشت زهرا و با عده‌ای از غسالان و غساله‌های بهشت زهرا دیدار و گفتگو کرد.

مسجدجامعی با اشاره با سختی کار غسالان گفت: مطالبی امروز از سوی غسالان عنوان شد نظیر اینکه این قشر کاردشواری دارند که گاها مجبورند افرادی که روزهای متوالی از فوت آنها گذشته و بوی بسیار نامطلوبی را دارند را شستشو دهند و همچنین بسیاری از موارد دیگر نظیر فوت شدگان تصادفات و یا کسانی که از ناحیه دست یا پا قطع شده‌اند و حتی فرزندان قبل از تولد که باید شستشو دهند و بسیار کار دشواری است.

وی افزود: قطعا کار غسالان یکی از مشاغل سخت  وزیان‌آور است و شورای شهر پیگیری قرارگیری شغل این قشر در بین مشاغل سخت را دنبال خواهد کرد.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین از دیگرمواردی که امروز توسط غسالان مطرح شد پیگیری استخدام این افراد است که در خصوص افرادی که استخدام رسمی هستند مقرر شد امروز حقوق این افراد به جای 12 ماه 17 ماه محسوب شود و همچنین به زودی طرحی در خصوص افرادی که به صورت قراردادی در این شغل فعالیت می‌کنند نیز ارائه خواهد شد.

مسجد جامعی در ادامه بازدید خود از سایر قسمتهای بهشت زهرا به قسمت جایگاه جلوس امام خمینی (ره) رفت و با اشاره به اینکه این جایگاه ساخته شده در شان این رویداد نیست گفت: از سازمان میراث فرهنگی می‌خواهم که ابتدا این جایگاه را ثبت میراث کند چرا که این مکان جایگاه یکی از رویدادهای انقلاب است و همچنین از سازمان زیباسازی می‌خواهم فراخوانی ارائه دهد و طی آن از طراحان بخواهد برای این جایگاه طرحی مناسب ارائه دهند.

وی در ادامه از اولین قبر ساخته شده در بهشت زهرا بازدید کرد و در ادامه گفت: ما در تهران 140 آرامستان داریم که 50 عدد آن ناشناخته است و یا تبدیل به مکان‌هایی نظیر پارک شده است اما 90 آرامستان وجود دارد که شناسایی شدند و اغلب در بخش شمیرانات قرار دارند.
رییس شورای شهر تهران در ادامه از پژوهشگری آرامستان بهشت زهرا نیز بازید کرد و گفت: این مکان خوشبختانه تاکنون هزار تن از مشاهیر را در بهشت زهرا شناسایی کرده و از مجموع 240 هزار شهید در سراسر کشور 30 هزار شهید در بهشت زهرای تهران آرام گرفتند که 900 شهید کارگر داریم، 2500 شهید دانش‌آموز، 235 شهیده و 1500 شهید سادات در این مجموعه قرار دارند که به همت پژوهشکده آرامستان بهشت زهرا به صورت صنفی شناسایی شدند.

*رونمایی از نخستین نرم‌افزار زیارت مجازی بهشت زهرا

در ادامه بازدید امروز رییس شورای شهر از بهشت زهرا و باحضور رییس سازمان بهشت زهرا تهران از نخستین نرم‌افزار زیارت مجازی بهشت زهرا رونمایی شد.

مسجد جامعی خاطرنشان کرد: با استفاده از این نرم‌افزار هموطنانمان می‌توانند به صورت مجازی از کلیه قطعات و از قبور افراد و شهدا دیدن کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهشت زهرا ، غسالان ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار