تزریق فلز جدید ترین شیوه ترمیم سیستم اعصاب

محققان گفتند تنها در آمریکا ۲۰ میلیون نفر در اثر ابتلا به انواع بیماری‌های نورولوژی با ناتوانی جسمی مواجه‌اند.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران، گروهی از دانشمندان متخصص مغز و اعصاب می‌گویند ترکیبی ساخته‌اند که می‌تواند مثل پل موقتی بین مغز و عصب‌های تن عمل کند و به عصب تخریب‌شده کمک کند تا ترمیم شود. این کشف می‌تواند تحولی بزرگ در نورولوژی باشد.

برای اولین‌بار گروهی از دانشمندان متخصص در نورولوژی اعلام کردند که مایعی از چند فلز مذاب ساختند که می‌تواند سلول‌های آسیب‌دیده عصب‌های تن را ترمیم کند.


اگر این ماده روی بدن افراد مبتلا به بیماری‌های سیستم عصب‌های مرکزی تن جواب دهد، تحولی بزرگ در نورولوژی رخ خواهد داد.

در بسیاری از بیماری‌های سیستم اعصاب مرکزی تن از جمله بیماری "ام اس"، فیبر محافظتی سلول‌ها در اثر بیماری آسیب می‌بیند. وقتی این فیبر محافظتی کاملا تخریب شود، بیمار با ناتوانی حرکتی مواجه خواهد شد و پیغام‌های مغز دیگر به عصب‌های ماهیچه‌های تن نخواهد رسید.

گروهی از متخصصان نورولوژی در دانشگاه پکن می‌گویند ترکیبی از گالیوم، ایندیوم و سلنیوم ساختند که می‌تواند مانند پل موقتی بین مغز و عصب‌های تن عمل کند و عصب تخریب‌شده را دوباره احیا و ترمیم کند.

جینگ لیو می‌گوید آزمایش این مایع از فلزهای مذاب بر روی ماهیچه‌های ران حیوانات آزمایشگاه موفقیت‌آمیز بود و عملا به شکل یک پل موقتی بی‌مشکل بین مغز و عصب عمل کرد.

محققان گفتند تنها در آمریکا ۲۰ میلیون نفر در اثر ابتلا به انواع بیماری‌های نورولوژی با ناتوانی جسمی مواجه‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سیستم ، عصبی ، ترمیم ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار