آیت‌الله خاتمی:

امر به معروف از ضروریات دین است

عضو مجلس خبرگان و رهبری گفت: مکتب اسلام منطق و استدلال بوده نه منطق شلاق اما این به معنی فراموش شدن امر به معروف نمی‌باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خطیب  موقت نماز جمعه حضرت ایت الله خاتمی گفت : رهبری در دیدار نمایندگان مجلس فرمودند «منظور از فرهنگ، فرهنگی انقلابی، دینی، ایجاد حرمت فرهنگی بر مبنای اسلام و ارزش‌های اسلامی و تقویت فرهنگ و اخلاق و آداب در جامعه است.»

عضو  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  افزود: با بیان این‌که موضع ما در قبال دولت موضع رهبری و تقویت است، البته حمایت از دولت به این معنا نیست که امر به معروف و نهی از منکر ترک شود.

وی با بیان این‌که حساسیت ما تنها در مسائل فرهنگی نیست، افزود: وقتی فساد 3 هزار میلیاردی اتفاق افتاد نخستین با از همین تریبون بیان شد که با مفاسد اقتصادی برخورد شود و الآن نیز از قوه قضائیه تشکر می‌کنیم و امیدواریم این امر ادامه داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران ادادمه داد: البته ما این را قبول داریم که مکتب ما مکتب منطق و استدلال است و منطق شلاق نیست، اما اگر این گونه معنا شود که مردم را آزاد بگذاریم هر کاری در عرصه‌های مختلف خواستند انجام دهند، این معنا مورد تأیید هیچ مسئولی در نظام اسلامی نیست. و ما وظیفه نداریم جاده بهشت را هموار کنیم، این صحبت درستی نمی‌باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: حکومت وظیفه دارد فضا را برای بهشتی شدن مردم هموار کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر این‌که حجاب مسأله روز جامعه و دغدغه متدینان است، اظهار کرد: مسأله حجاب از احکام قطعی اسلام است؛ بیش از 10 آیه قرآن و روایات فراوانی گویای حجاب است و همه فقها هم در معنای حجاب متفق هستند که زن باید خود را بپوشاند و تنها وجه و کفین مجاز است آن هم غیر آرایش کرده.

آیت‌الله خاتمی حجاب را از ضروریات و مسلمات دین اسلام خواند  گفت: مسأله حجاب از یک حکم فرعی گذشته است و آبروی اسلام و تشیع است؛ امروز کشورهای خارجی هر وقت می‌خواهند با مسلمانان لج کنند حجاب را ممنوع می‌کنند و هر وقت می خواهند بگویند با شما رفیق هستیم رفع جرم می‌کنند.

وی پیشینه حجاب را قرآن و حدیث و حضرت زهرا(س) و زینب(س) عنوان کرد و افزود: پیشینه بدحجابی رضا خان قلدر است و گمان نمی‌کنم که زنان ما پیشینه اولی را به دومی ترجیح دهند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که در مساله حجاب و عفاف کار فرهنگی و اجرایی هر دو از اهمیت برخوردار است، گفت: در این زمینه خدا نمی‌پسندد کار فرهنگی انجام اما کار اجرایی بسته باشد و این دو باید همزمان با هم پیش بروند.

وی با بیان این که قانونی جامع در سال 86 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حجاب نوشته شده که بیس از 300 ماده دارد و برای 25 نهاد وظیقه مشخص کرده است، اظهار کرد: هیچ راهی جز اجرای این مصوبه نیست اما هیچ گاه این مصوبه اجرایی نشده است؛ مسؤولان دولتی، قضایی و مجلس باید ببینند مجری این قانون کیست؟ این قانون جامع و همه جانبه است و با این قانون معضل بد حجابی به فضل خدا کم یا به کلی از بین می‌رود.

مکتب امام مکتب نفرت از استکبار  است

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به بیست‌ و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل، گفت: سراسر کشور برای تجلیل از امام آماده می‌شوند و این تجلیل‌ها پیام بیعت با مکتب امام و بیعت با جانشین صالح ایشان است.

امام جمعه موقت تهران ویژگی های مکتب امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: مکتب امام مکتب عشق به خدا بود و امام فرمودند:‌ تمام مقصد ما مکتب ما است.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) به مردم سالاری دینی توجه ویژه‌ای داشتند، افزود: امام راحل در اوج توجه به خدا، مردم را نیز باور داشت و از قدرت مردم استفاده می‌کرد؛ انقلاب ما از انقلاب‌هایی بود که غیر مسلحانه پیروز شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد : امام راحل برای رأی مردم احترام قائل بود، و ایشان  رأی مردم را تشریفاتی نمی‌دانست و آنرا تأثیر گذار و سرنوشت ساز عنوان می‌کردو امام راحل میزان را رأی ملت می‌دانستند و امروز نیز رهبر معظم انقلاب این‌گونه هستند.
وی ادامه داد: نفرتی که شما مردم از آمریکا دارید و تجلی یافته در شعار مرگ بر آمریکا است وامدار امام راحل است؛ امام آمریکا را شیطان بزرگ دانستند و فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

آیت‌الله خاتمی مکتب امام را مکتب ولایت فقیه دانست و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند و به فضل الهی نیز آسیب نخواهد دید چون مردم تعهد خود را به ولایت نشان دادند؛ کسانی در خط امام هستند که در خط ولایت فقیه باشند و این دو  تفکیک ناپذیر هستند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: امروز رهبری خطش خط امام است و با همان تدبیر 25 سال بعد از ارتحال امام راه را به خوبی ادامه داده‌اند؛ رهبری ترجمان خط امام و مفسر بیانات ایشان هستند.

وی همچنین در ادامه اظهار کرد: سپاه پاسداران را نهادی دانست که با انقلاب زاده شده و همواره در خدمت انلاب و رهبرب بوده و هست.

امام جمعه موقت تهران همچنین با تبریک به مناسبت روز ولادت حضرت عباس(ع)، گفت: امیدواریم مسؤولان در حد توان به جانبازان خدمت کنند تا اندکی از حق این شهیدان زنده ادا شود.

حضرت ایت الله خاتمی در پایان خاطر نشان کردند : جشن‌های مردمی نیمه شعبان از مصادیق تعظیم شعائر الهی بوده و نکته اخر اینکه رهبری روز 15 خرداد را شناسنامه اقلاب ذکر فرموده و نباید از یادها برود.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار