نماینده مجلس عراق:

تنها راه‌حل منازعات سوریه گفتگو است

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق با بیان اینکه گفتگو تنها راه حل منازعات سوریه است، گفت: کشور عراق بارها در حمایت از نظام سوریه تاکید و اعلام کرده که هر گونه اختلال موجب تشدید مشکلات در منطقه می‌شود از این رو راه‌های سیاسی باید مدنظر قرار گیرد که این موضوع تنها با برگزاری انتخابات محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "همام الحمودی" رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق امروز (یکشنبه 11 خرداد) در دومین اجلاس دوستان سوریه گفت: قطعا امروز نقش پارلمان‌ها در حل مشکلات و منازعات زیاد است از طرفی دیگر مشکلات کنونی سوریه به مشکلات جهانی تبدیل شده که ما در منطقه شاهد آن هستیم.
 
رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق ادامه داد: عراق همواره بر دنبال کردن راه حل سیاسی در سوریه تاکید کرده از طرفی دیگر مجلس عراق ضمن این که خواستار متوقف شدن خشونت در سوریه شد، بر اقدام علیه تروریست‌ها، متوقف کردن ارسال اسلحه و برگزاری گفتگوها میان دولت و نیروهای مخالف تاکید کرد.
 
وی با بیان اینکه گفتگو تنها راه حل منازعات سوریه است، گفت: کشور عراق بارها در حمایت از نظام سوریه تاکید و اعلام کرده که هر گونه اختلال موجب تشدید مشکلات در منطقه می‌شود  از این رو راه های سیاسی باید مدنظر قرار گیرد که این موضوع تنها با برگزاری انتخابات محقق می‌شود.
 
الحمودی ادامه داد: از طرفی دیگر شاهد هستیم که برخی مدعیان مبارزه با تروریسم که به تکفیری‌ها و تروریست‌های سوری اسلحه و تجهیزات می‌دهند، قطعا این یکی از طرح‌های صهیونیستی است. از طرفی دیگر خوشبختانه در عراق توانستیم که با دشمن به ویژه گروه‌های تروریستی تحت عنوان داعش مقابله کنیم همچنین خوشبختانه انتخابات در عراق برگزار شد که در آن مردم مشارکت گسترده‌ای داشتند که این موضوع نشان دهنده این است که تروریسم هیچ تغییری در اراده  مردم ندارد و اقدامات داعش به شکست انجامیده است.
 
وی افزود: از طرفی دیگر پرده برداری از گروه‌های تروریستی در عراق باعث شد که خود مردم به کمک ارتش بیایند از این رو عشایر در استان الانبار همسو با نیروهای مسلح با تروریست‌ها مقابله کردند که این موضوع نشان دهنده این است که انتخابات در سوریه فرصتی خواهد بود که پروژه دموکراسی محقق شود.
 
رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق تاکید کرد: دولت و ملت عراق هم همسو با رئیس جمهوری اسلامی ایران خواهان جهانی عاری از سلاح‌های هسته ای هستند.
 
انتهای پیام /

برچسب ها: مشکل ، طرفدار ، مسالمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار