در نشست تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان و تابستان 93 عنوان شد

کاهش پخش سریال‌های ماه مبارک رمضان/ "ماه خدا" و "ماه عسل" با اجرای "حسن سلطانی" و "احسان علیخانی"/ پخش 64 مسابقه زنده جام جهانی

"مجید زین‌العابدین" گفت: در ایام ماه مبارک رمضان با کاهش پخش سریال‌های شبکه‌های تلویزیونی روبرو خواهیم بود که به احتمال زیاد "فاخته" قبل از افطار از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان و ویژه‌برنامه‌های تابستان 93، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه سه سیما و مسئول تشریح این برنامه‌ها گفت: مناسبتهای مهم در تلویزیون به صورت پروژه‌ای برنامه‌ریزی شده که مدیران شبکه‌های سیما در هر فصل ماموریت تشریح آنها را از سوی معاونت سیما عهده‌دار می‌شوند.
 
وی افزود: آغاز تابستان با یک رویداد دینی و معارفی مواجه شده که ماه مبارک رمضان و ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت از مهمترین آنها خواهد بود و از نظر سرگرمی آغاز و پایان تابستان و نیز پخش بازیها‌ی جام جهانی از تلویزیون مبحث مهم دیگری است که به آن توجه ویژه‌ای شده و در دستور کار برنامه‌سازان قرار گرفته است.
 
بنابراین گزارش، فرهنگ دینی، نشاط و سلامت اجتماعی و پویایی اقتصادی شعار سیما در تهیه و تولید ویژه برنامه‌های تابستان 93 شده است.
 
در ادامه سبک زندگی، مدیریت زندگی، عفاف و حجاب، مدیریت مصرف، کارآفرینی،‌ اقتصاد مقاومتی، ترویج اخلاق و اجتماعی، انس و الفت با قرآن کریم، تفریح و نشاط و ... عمدتا سرفصل‌هایی است که در طرح و برنامه‌ریزی شبکه‌های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان به آنها توجه شده است و موضوعات به صورت مستقیم و غیرمستقیم با بهره‌مندی از این آیتم‌ها روی آنتن می‌رود.
 
*کاهش سریال‌های ماه مبارک رمضان
 
مدیر شبکه سه سیما با اشاره به سریال‌های ماه مبارک رمضان گفت: سال گذشته 4 سریال در ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه‌های متفاوت سیما رفت که امسال برای بهتر دیده شدن دیگر برنامه‌های سیما و به خصوص برنامه‌های مذهبی سه سریال روی آنتن خواهد رفت که در این صورت با کاهش سریالهای ماه رمضان 93 مواجه خواهیم بود.
 
وی افزود: امسال یک سریال قبل از افطار روی آنتن می‌رود و دو سریال دیگر با کمی فاصله بعد از افطار تقدیم مخاطبان خواهد شد که از میان آنها می‌توان به سریال "فاخته" که قبل از افطار از شبکه دو سیما پخش می‌شود که البته تولید این سریال در کنار مجموعه "جاده قدیم" خواهد بود که به احتمال زیاد یکی از این دو سریال انتخاب شده و به پخش خواهد رسید.
 
زین‌العابدین تصریح کرد: شبکه سه سیما در ایام ماه مبارک رمضان میزبان یکی از دو سریال "هفت سنگ" و "شمعدانی" نیز خواهد بود که پس از جمع‌بندی یکی از این سریالها روی آنتن خواهد رفت و شبکه یک سیما هم میزبان سریال "مدینه" به کارگران سیروس مقدم خواهد بود.

*"معمای شاه" هفتگی شد

بنابراین گزارش، شبکه‌های سیما بعد از ایام ماه مبارک رمضان در تابستان 93 سریال "معمای شاه" از شبکه یک سیما به صورت هفتگی پخش خواهد شد که به دنبال آن "دولت مخفی" از شبکه دو، یکی از سریال‌های "هفت سنگ" و "شمعدانی" و "دردسرهای عظیم" از شبکه سه سیما، "یادداشت‌های یک زن خانه‌دار" از شبکه 4، "جاده چالوس" و "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" از شبکه تهران تقدیم مخاطبان می‌شود.


*شبکه تماشا به عنوان شبکه‌ای از نسل جدید میزبان "یوسف پیامبر (ص)" می‌شود

بنابراین گزارش، از میان شبکه‌های نسل جدید شبکه تماشا با پخش سریال‌های خانوادگی و خارجی و 19 ملودرام خانوادگی و اجتماعی به همراه 20 سریال خارجی پلیسی و 21 سریال طنز، 22 سریال کره‌ای و نیز پخش 23 سریال الف ویژه از جمله یوسف پیامبر (ص) را خواهد داشت.

*جشنواره فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های سیما

در ادامه این گزارش در حوزه فیلم‌های سینمایی شبکه‌های تلویزیونی سه جشنواره فیلم‌های سینمایی را برگزار می‌کند.

بنابراین گزارش، یک جشنواره هر شب ساعت 23 به پخش فیلمهای سینمایی با ژان‌های متفاوت پرداخته و دو جشنواره دیگر که یکی از آنها از نیمه شعبان تا عید فطر و دیگری نیز قبل از عید فطر شروع می‌شود و تا پایان تابستان نیز ادامه خواهد داشت به ترتیب فیلم‌های سینمای متفاوت را روی آنتن می‌برند.

در ادامه این گزارش شبکه نمایش در ایام تابستان باکس فیلم‌های سینمایی هند را خواهد داشت که هر شب یک فیلم سینمایی از این کشور را تقدیم مخاطبان خواهد کرد.

*پخش فیلم‌های کلاسیک جهان

بنابراین گزارش، اولین فیلمهای کارگردانان مشهور ایران از شبکه‌های متفاوت سیما پخش خواهد شد و در کنار آن فیلم‌هایی با ژانرهای  ملودرام و خانوادگی، آثار ماورا و سینمای کودک پخش می‌شود.

زین‌العابدین با اشاره به برنامه‌های طنز سیما در تابستان گفت: در حوزه طنز "قندپهلو" و "هله هوله" از شبکه آموزش و "سیگنال موجود نیست"  و "معدنی‌ها" از شبکه‌های متفاوت سیما پخش خواهد شد.

*پخش مسابقات تلویزیونی در تابستان

بنابراین گزارش، مسابقه‌های مسابقه نشان برتر، رکورد، سیمرغ، فوت و فن، 20 ستاره، تاکسی تهران، کتابخوانی و مکعب به ترتیب از شبکه‌های متفاوت سیما روی آنتن می‌رودو.

در ادامه این نشست مدیر شبکه سه سیما با اشاره به ویژه برنامه قرانی تصریح کرد: هشت شبکه سیما روزانه یک جزء قرآن را پخش خواهند کرد که به ترتیب از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران، جام جم، آموزش و قرآن نیز خواهد بود و شبکه دو سیما روزانه دو جزء قران را به صورت ترتیل ویژه نوجوانان در صبح و بعد‌ازظهر پخش خواهد کرد.

*جشن بزرگ شبکه دو سیما در ماه مبارک رمضان

در ادامه شبکه دو سیما قبل از ماه مبارک رمضان جشن بزرگ تکلیف و روزه‌داری نوجوانان را با حضور روزه‌داران خواهد داشت.

*طرح ملی قرآنی 1448

زین‌العابدین ادامه داد: طرح ملی قرآنی 1448 امسال و در ادامه دیگر طرح‌های آغاز شده از نیمه شعبان کار خود را شروع کرده و تا ولادت امام رضا (ع) طرح آن ادامه خواهد داشت.

ویژه برنامه های افطار تا سحر

بنابراین گزارش " شهر باران" از شبکه 1 سیما ، " ماه عسل" ازشبکه سه سیما و " ضیافت " از شبکه سه سیما ویژه برنامه‌های افطار ماه رمضان هستند که به صورت زنده تقدیم مخاطبان می شود.

به دنبال اعلام برنامه های افطار و سحر مدیر شبکه سه سیما افزود: دیگر شبکه‌های سیما با پرداخت به برنامه‌هایی در این حوزه افطار و سحر درخدمت مخاطبان خواهند بود.

" ماه خدا" با اجرای حسن سلطانی روی آنتن شبکه 1 سیما

درادامه این گزارش درسحرگاه ماه مبارک رمضان امسال " ماه خدا" با اجرای" حسن سلطانی" ازشبکه 1 سیما، " سحر اولی‌ها" ازشبکه 2 و" نسیم اجابت" از شبکه قرآن پخش می شوند.

سخنرانی‌های ویژه مذهبی ماه مبارک رمضان

درادامه این خبر زین العابدین با اشاره به سخنرانی های مراجع معظم تقلید به سخنرانی‌های کوتاه معارفی 3 دقیقه درایام ماه مبارک رمضان نیزاشاره کرد و با توجه به برنامه‌های ایام لیالی قدر گفت: شبکه‌های 1، 2 ، 3 ، 4،‌ تهران ، جام جم و شبکه قرآن ویژه برنامه‌هایی مناسب با این ایام را از حرم مطهر حضرت امام (ع) و نیز از حرم مطهر اهل بیت(ع) و دانشگاه‌ها پخش می کنند.

" حمایت از تیم ملی " شعارامسال ما برای فوتبال جام جهانی

بنابر این گزارش؛"زین العابدین" مدیر شبکه 3 سیما با اشاره به شعار تیم ملی فوتبال درجام جهانی اظهار داشت: همه بازی‌ها از تلویزیون و به صورت زنده پخش خواهد شد که این امر با حمایت " سید عزت الله ضرغامی" رئیس رسانه ملی و " علی دارابی" معاونت سیما امکان پذیرشده است.

بنابراین گزارش؛ شعار " حمایت از تیم ملی " برای حمایت تیم ملی فوتبال ایران در برزیل برگزیده شده است . هر 64 مسابقه به صورت زنده پخش خواهد شد که در دیگر کشورها با توجه به بازیهای آن کشورفقط 3 بازی تیم ملی انها نشان داده می شود.




پخش یازده مسابقه زنده فوتبال از شبکه تلویزیونی ورزش

در ادامه این گزارش 53 مسابقه به صورت زنده از شبکه سه سیما و یازده مسابقه به صورت زنده از شبکه ورزش پخش خواهد شد که بازپخش هر 53 مسابقه از شبکه ورزش تقدیم به علاقمندان فوتبال می شود و شبکه ورزش سیما میزبان پخش سه مسابقه جام جهانی خواهد شد.

پاسخ مدیر شبکه سه سیما به اصحاب رسانه


به گزارش خبرنگارفرهنگی باشگاه خبرنگاران، مدیر شبکه سه سیما در پاسخ به چگونگی پخش مسابقات زنده فوتبال جام جهانی و سانسور آنها گفت: صحبت ها در خصوص پخش مسابقات جام جهانی نیز صورت گرفته است و توافق برای رایت پخش آنها بدون مشکل نیز انجام شده است.

درحال گفتگو برای پخش افتتاحیه واختتامیه فوتبال جام جهانی هستیم

وی در پاسخ به این سوال که چه مبالغی درخصوص پخش زنده فوتبال رد و بدل شده است؟ تصریح کرد: رقم‌هایی دررسانه ها می بینم که اصلاً درست نبوده و از اصحاب رسانه می خواهم که این چنین خبرهایی را منتشر نکند.

پخش مسابقات فوتبال به صورت زمینی و در سراسر محدوده کشورمان امکان پذیرخواهد بود،‌نه تنها برای جام جهانی بلکه در بقیه کشورها روند دریافت سیگنال با تاخیر چند ثانیه‌ای بوده است و بیشتر از 7 ثانیه نخواهد بود ما هم طبق ضوابط جمهوری اسلامی ایران باید مسابقات را پخش کنیم و برای پخش افتتاحیه و اختتامیه مسابقات زنده فوتبال جام جهانی در حال گفتگو هستیم.

مدیر شبکه 3سیما در پاسخ به روند" یادداشت‌های یک زن خانه دار" گفت: البته در روند تولید به مسائل غیرمترقبه ای چون مشکلات مالی برخورد می کنیم که این امر طبیعی است ولی به زودی این اثرروی آنتن می رود.

زین العابدین در پاسخ به این سوال که  آیا با توجه  به حواشی پیش آمده آیا" فرزاد حسنی " برنامه ای را اجرا خواهد کرد یاخیر؟ تصریح کرد: "فرزاد حسنی " از مجریان شبکه یک سیما است و استفاده از ایشان به مدیریت شبکه یک سیما بر می گردد.

درادامه این سوال" زین العابدین " افزود: مطالب بسیاری در خصوص مجریان در سایت‌ها منتشر می شودکه ما به عنوان مدیران شبکه‌های سیما از آن بی خبر هستیم وبایداصحاب رسانه با در دست داشتن صحت اخبار درباره مطالبی که می خواهند منتشر کنند بیشتر بدانند.

ساعات پخش بازیهای جام جهانی

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، بازیهای اول جام جهانی ساعت 20:30دقیقه ، بازیهای دوم 23:30 و بازیهای سوم 2:30دقیقه بامداد پخش می شوند.

سریال‌های کره‌ای به درخواست مردم پخش می شوند

مدیر شبکه سه سیما درپاسخ به این سوال که چرا تا ماه مبارک رمضان سریال جدیدی روی آنتن شبکه سه سیما نمی رود گفت:  پخش سریال ایرانی " خط" به تازگی به پایان رسیده و به درخواست مردم " سرزمین آهن" که سریالی کره ای بوده هم اکنون روی آنتن شبکه سه سیما است و سریال اپیزودی "راه شیری" از شبکه دو سیما تقدیم مخاطبان می شود بنابر این درهر شرایط شبکه های سیما به پخش سریالهای جدید نیز می‌پردازند.

اصلاحات " سرزمین کهن" درحال انجام است


به گزارش خبرنگارفرهنگی باشگاه خبرنگاران، سریال " سرزمین کهن " کاری از "کمال تبریزی" به زودی روی آنتن می رود ولی درحال حاضر طی گفتگو‌هایی که با تهیه کننده این اثر انجام شده باید اصلاحات آن صورت گیرد و ما هنوز کمال تبریزی را ندیده ایم ولی دورادور با وی درخصوص مشکلات این اثر صحبت داشته‌ایم وبه زودی مشکلات سرزمین کهن مرتفع می شود.

شبکه سه با " مهران مدیری" وارد گفتگو شد

مدیر شبکه سه سیما در پاسخ به همکاری این شبکه با "مهران مدیری" اظهار داشت: شبکه سه سیما با "مهران مدیری" وارد گفتگو شد ولی قبل از ما این کارگردان کشورمان با شبکه تهران وارد مذاکره شدند و شرایط ساخت سریال وی دراین شبکه محیا شدکه بعد از اتمام آن کاری رابرای شبکه سه سیما می‌سازند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، " زین العابدین " مدیرشبکه سه سیما با اشاره به طرح پیشنهادی زاهدی گفت: " زاهدی " دو طرح " کوله پشتی " و " ویتامین سه " را ارائه دادند که در حال بررسی است ولی هنوز در مورد " کوله پشتی" به جمع بندی نرسیدیم که درصورت رسیدن به نتایج موردنظر هر دوی این برنامه ها با اجرای مجریان قبلی‌شان چون " علی ضیا" و " فرزاد حسنی" روی آنتن می رود.

وی در خصوص پخش سریال " انقلاب زیبا" گفت: طی گفتگو‌هایی که با " مهدی فرجی " مدیر شبکه یک سیما داشتم به احتمال زیاد مجموعه " انقلاب زیبا" درایام دهه فجر روی آنتن می رود.

" همه چیز آنجا" تا 10روزدیگر کلید می‌خورد

بنابراین گزارش؛ 10 سریال با مضامین متفاوت در دست تولید است که یکی از آنها سریال " همه چیز آنجا" بوده که به کارگردانی " سعید شاهسواری" برای شبکه 3 سیما تا 10 روز دیگر کلید می خورد.

درادامه این گزارش سریال " شاید برای شماهم اتفاق بیافتد" در تابستان 93 به دلیل تولید آن قسمتهایی از گذشته بازپخش می شود و مخاطبان علاقمند می‌توانند شاهد این قسمتها از شبکه تهران باشند.

بازگشت" عموپورنگ" را از شبکه 2 جویا شوید


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مدیر شبکه سه سیما درباره پخش سریال 100 قسمتی " کیمیا" خاطر نشان کرد: سریال " کیمیا" بسیار پر پروداکشن است و سه فاز را روایت می کند که فاز اول در"خرمشهر" بوده و دو فاز دیگر در " تهران" تصویربرداری می شود تصمیم گیری این مسئله که هر سه فاز باهم پخش شود یا خیر به شبکه پخش کننده آن برمی گردد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۶ تير ۱۳۹۳
چرا برنامه ماه خدا رو مجری قبلی اجرا نمیکنند؟؟؟؟؟ چرا آخه آقای فرزاد جمشیدی نیستند اجرای ایشون فوق العاده برای جوانان خوب و تاثیرگذار بود. خواهش میکنم تجدیدنظر کنید .
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۱۰:۲۵ ۰۶ تير ۱۳۹۳
ماه عسل با احسان علیخانی شیرین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۵ تير ۱۳۹۳
با ماه عسل برترین وبهترین لحظاتمون سپری میکنیم از تلاش همه ماه عسلیها متشکریم وبی صبرانه منتظردیدار دوباره هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
خداروشکر.بازم برنامه ماه عسل با اجرای بسیار زیبای احسان علیخانی...
آخرین اخبار