ساری /

عملیات نشاکاری در 93 درصد شالیزارهای مازندران

عملیات نشای برنج در 93 درصد از شالیزارهای مازندران انجام شد.

 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،گفت:بیش از 93 درصد شالیزارهای استان نشاکاری شد.

شهیدی‌فر درباره وضعیت زراعت برنج استان،افزود:تاکنون در سطح 204 هزار و 909 هکتار از شالیزارهای استان معادل 93 درصد عملیات نشاکاری برنج صورت گرفت.

وی بیان داشت: 42 هزار و 427 هکتار این نشاها به صورت مکانیزه و 162 هزار و 482 هکتار سنتی بوده است.

شهیدی‌فر با اشاره به انجام عملیات آب تخت و شخم و شیار در سطح 99 درصد از شالیزارهای استان و آب تخت آماده نشا در 207 هزار و 446 هکتار،از پایان عملیات بذرپاشی و خزانه‌گیری شالیزارها خبر داد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران، افزود: تاکنون بیش از 19 هزار و 725 هکتار از شالیزارهای استان تحت پوشش بیمه عمومی و تضمین تولید برنج قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به دلیل کاهش بارندگی و کمبود آب،مزارع کشت شده در تعدادی از شهرستان‌های استان در حالت استرس خشکی قرار دارد،از خریداری،حمل و توزیع بیش از 445تن بذور گواهی شده ارقام پرمحصول توسط کارگزاران خبر داد.

شهیدی‌فر یادآور شد:درحال حاضر با برنامه‌ریزی‌ انجام شده،کارشناسان ناظر مزارع برنج در مناطق مستقر و براساس حجم عملیاتی تعیین‌شده مشغول به کار هستند./س

برچسب ها: عملیات ، نشا ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.