رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر ؛

هیچ موردی از وبا در کشور دیده نشده است/ آمادگی 100 درصدی 4 وزارت خانه برای مقابله با وبا

گویا گفت: با توجه به اینکه هیچ موردی از وبا در کشور دیده نشده است اما قرار است طی جلساتی با آمادگی 100 درصدی به مقابله با بیماری وبا بپردازیم.

دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: امسال برای اولین بار جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد که یک جلسه‌ی هماهنگی بود تا امسال با آمادگی هرچه بیشتر اقداماتی را انجام دهیم تا بیماری وبا را در کشور نداشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه هیچ موردی از وبا در کشور دیده نشده است اما در جلسه ای که دیروز با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، طی آن مقرر شد مسئولین هماهنگی‌های بیشتری داشته باشند تا امسال با آمادگی 100 درصدی به مقابله با این بیماری بپردازند.

وی تصریح کرد: این اقدامات و هماهنگی‌ها شامل آموزش و اطلاع رسانی است که از طریق وزارت بهداشت و رسانه‌ها به مردم ابلاغ می‌شود.

گویا گفت: تامین آب آشامیدنی سالم و مراقبت از سلامت آب آشامیدنی بر عهده وزارت نیرو و وزارت بهداشت است که در این مورد کمک کننده هستند.

وی اظهار داشت: وزارت کشاورزی در مورد سلامت آبیاری مزارع مسئولیت را بر عهده گرفته است.

دکتر گویا خاطرنشان کرد: همچنین وزارت کشور در بحث مهاجرین غیر قانونی نقش دارد که 82 درصد افرادی که غیر قانونی وارد کشور شده بودند و 18 درصد ایرانی‌ها از موارد ابتلا به این بیماری بودند ، که این 18 درصد در تماس با آن 82 درصد افراد غیر قانونی بودند.

انتهای پیام/
برچسب ها: وبا ، بیماری ، گزارش ، انتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار