فرانسه به یک معجزه برای قهرمانی جهان نیاز دارد؛

کنار آمدن با بازیکنانی که با اسکناس لوس شده‌اند، سخت است

سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه اعتقاد دارد کنترل بازیکنانی که با اسکناس لوس شده‌اند بسیار سخت است و تیم ملی فرانسه به یک معجزه برای قهرمانی جام‌جهانی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، دیدیه دشام سرمربی تیم ملی فرانسه در جام‌جهانی 2014 برزیل که در سال 1998 به عنوان بازیکن با فرانسه به قهرمانی جهان رسید اعتقاد دارد قهرمانی این تیم در جام‌جهانی 2014 شبیه به معجزه خواهد بود.

دشام که در سال 98 کاپیتان تیم فرانسه بود می‌گوید: من با امید زیادی به جام‌جهانی می‌روم اما در عین حال بسیار واقع‌گرا هستم.

سرمربی فرانسه که در گروه E جام‌جهانی با تیم‌های سوئیس، هندوراس و اکوادور هم‌گروه است، تأکیدمی‌کند: کشورهایی هستند که روی کاغذ بسیار قوی‌تر از ما هستند. تنها دیداری که فرانسه در مرحله گروهی 12 سال گذشته برده است مقابل توگو در سال 2006 بود. بنابراین من نمی‌ توانم در مورد قهرمانی مسابقات صحبت کنم.

دشام در تأیید رفتارهای نامناسب بازیکنان حال حاضر فوتبال می‌گوید: هدایت بازیکنان این روزها سخت شده است که دلیل آن هم ظهور تکنولوژی جدید است. بازیکنان به  خاطر استفاده از این تکنولوژی های جدید گوشه‌گیر و خود‌خواه شده‌اند. آن‌ها کمتر ارتباط برقرار کرده و صحبت می‌کنند. بازیکنان نسل جدید باتلفن‌های هوشمند و اینترنت کمتر از قبل با دیگران وارد صحبت می‌شوند.

البته دشام تأکید می‌کند: من  نمی‌توانم با این رفتارهای بازیکنان بجنگم و باید با تغییرات آن‌ها کنار بیایم. البته هم‌چنان به دنبال راه‌هایی برای برقراری ارتباط با بازیکنان می‌گردم. چون همچنان به نظرم خوب است که بدانم فردی که در زمان شام کنارم نشسته است، زن و فرزندی دارد یا چه می‌کند؟

سرمربی فرانسه پول و اطرافیان بازیکنان را میان‌آن‌ها مشترک می‌داند اما اشاره می‌کند: آن‌ها پول زیادی دارند اما چه کسی این پول را به آن ها داده است؟ این تقصیر آن‌ها نیست. مشکل این‌است که بازیکنان پیش از این‌که دستاوردی در فوتبال داشته باشند پول زیادی می‌‌گیرند و این پول به آن‌ها قدرت می‌دهد. از طرفی افراد زیادی این روزها دور بازیکنان هستند. ایجنت بازیکن، مشاور و افراد خانواده دور آن‌ها را می‌گیرند.

سرمربی فرانسه ادامه می‌دهد: 20 نفر دور هر بازیکن را می‌گیرند که سبک زندگی آن‌ها از طریق آن بازیکن حمایت می‌شود و این افراد همیشه هم به بازیکن مشاوره‌های خوبی نمی‌دهند. آن‌ها مجبورند که بازیکن را همیشه خوشحال کنند چون به پولش نیاز دارند، به این ترتیب به او می‌گویند که بهترین و زیباترین است. حتی اگر این موضوع صحت نداشته باشد. همین کار مربی را سخت می‌کند چون دیگر نمی‌توانید برعکس حرف اطرافیان را به بازیکن بزنید و رابطه با بازیکن سخت تر می‌شود.

فرنسوی‌ها البته با این مشکلات بیگانه نیستند. ریموند دومنک بعد از کنار گذاشتن آنلکا در دور قبلی جام‌جهانی با اعتصاب بازیکنان مواجه شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرانسه ، دشام ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار